Eilinen päivä olikin yhtä lentoa. Aamusta vähän kirjanpitoa,päällisin puolin siivoilin. Miehille tein lihamakaronilaatikon ja jälkkäriksi mustikkakiisselin ja vaniljakastiketta. Puoliltapäivin alkoi meidän seurakunnan Lähetystön Käsityö ja Askartelupiiri. Sieltäpäin kovaa vauhtia ruokakauppaan ja kävin kotona pyörähtämässä ja sitten illaksi kouluun. Mä olin 21.30 kotona ja kahvit hörpittyäni ja vain vähän jotain puuhattua,niin kaaduin aivan sänkyyn. Yö meni huonosti.Olin kaiketi liian väsynyt.

 

Jullis.jpg

Eilisen päivän aikana tein tämän lasten pipon. Seiskaveikasta. Päivällä aloitin ja illalla taidehistorian luennolla tein loppuun.

 

Airin%20piha.jpg

Lähetyspiirin aloitimme joka syksyiseen tapaan vetäjämme kotona. En voi olla joka kerta ihmettelemättä hänen loistavaa pihaa. Se on joka puolelta upea varhaisesta keväästä talveen asti. Voi kun sen vois yltympäri kameralla vangita,mutta se on sula mahdottomuus.

 

Airilla.jpg

Tässäkin nauhuksia ja maksaruohot aloittelevat kukintaansa.

 

Airin.jpg

Monia ihania asetelmia on. Meillä oli niin mukava,jotenkin hoitava ja ihana päivähetki heidän kodissaan. Ensiviikolla ollaankin taas sitten seurakuntatalollamme koolla.

 

Avainper%C3%A4t.jpg

Illallla sitten kouluun. Meidän luokan ilmoitustaululle opettaja on laittanut tämmöset kauniit avaimenperät. Näyttää muhukirjonnalta,mutta hän ei ollut varma olivatko nämä Unkarista vaiko Bulgariasta.

 

Saarenmaalta.jpg

Sen sijaan nää pienet mallityöt ovat Saarenmaalta.

 

taidehistoria.jpg

Eilen kolulla aloitimme virkkauksilla sekä seuraavien tuntiemme suunnittelulla. Sitten siirryimme saliin taidehistorian luennolle. Nämä kuvat mitä nyt laitan ovat edelliseltä kerralta. Nyt oli aiheena renesanssi ja barokki ja niistä ei vielä ole kuvia. Tuosta se kaikki alkoi ja ei ole ollut tylsää,vaan mielenkiintoista Marjo Kamilan kerrontaa. Minua hämmästyttää hänen valtava tietomääränsä ja hän osaa kertoa innostavasti mielenkiintoisia tarinoita.

 

pukuja.jpg

Siinä on vähän naisten pukeutumista. Taidokkaasti osaavat kankaat taitella puvuiksi ilman saksia ja  ompelua.

 

Konstantin.jpg

Tämän keisari Konstaniuksen kuvan halusin tähän laittaa,koska hän oli minusta niin tärkeä keisari. Hän nimittäin oli ensimmäinen uskovainen keisari,hyväksyi kristinuskon ja lopetti julmat vainot ja mestaukset.

 

venetsia.jpg

Lopuksi halusin tähän laittaa tämän Venetsiassa olevan ,upean Pyhän Markuksen kirkon,koska tuolla olen itsekin ollut ikimuistoisella 40-vuotis häämatkalla:) Meille on näytetty varmaan satoja kuvia ja kerrottu lukemattomia asioita ja tietoja.

Minä ja mieheni käsittelemme aina sellaisia kysymyksiä keskenämme,että kumpi meistä on viisaampi ja sivistyneempi. Meillä on kummallakin siitä hyvin suuresti eriävä mielipide:D Mä aina sanon,että en mä väitä olevani kaikkia maailman ihmisiä viisaampi ja sivistyneempi,mutta meistä kahdesta....! Nyt kun olen tullut taidehistorian luennoilta kotiin,niin kyllä mä olen muistanut mainita,että voi kuinka paljon sivistystä minuun onkaan taas tullut:D:D

No niin,nyt vähän pyykkejä viikkailen ja sitten mun on pakko ottaa päiväunet ja illaksi kansalaisopiston kurssille taas "puikoilla ja koukuilla".

Kiitos käynnistä ja erityiskiitos kommenteista!