Ystäväni oli ostanut Venäjältä ristipistotyön ja antoi sen minulle,että tekisin sen hänelle.

 

Brosa.jpg

Se on tämmönen. En oikein ole iloinen tehtävästä. Hän ei kyllä yhtään ymmärtänyt miten suuri työ tässä on. Heidän rakkaan koiran kuva. Ei Suomessa varmaan edes ole noin pieniruutuista ristipistokangasta. Yksi ristipsto tuossa ei kyllä tule kuin 1mm*1mm! Tuossa se aika ja nuoruus nyt kuluu!! Mä olen jo ison työn tehnyt,suurennuslasin kanssa ruuduttanut kankaan,että jotenkin pysyn pistojen laskussa selvillä. Tuon jälkeen olen jo vähän sitä aloitellut. Näköni ei meinaa millään riittää. Voi mulla on monta muutakin kässyä tilattuna ja tehtävänä ja mulla on alkaen 1.8 pienimuotoinen näyttely Nurmon kirjastossa,joten sekin painaa päälle. Olishan mulla kotona vaikka mitä käsitöitä vietäväksi sinne,mutta kun se näyttely on lasivitriinissä,niin se kovin rajoitta töiden kokoa.

 

alppiruusu.jpg

Puutarhassa tykkään puuhata,jos vaan sää ja terveys antaa myöten. Tässä rodossa on 54 isoa nuppua,joten kohta se on todella kaunis:) Toiset kasvit ovat tykänneet tästä viileydestä ja suuresta kosteudesta ja kasvaa kohisten. Toiset moittii ja ovat aivan hätää kärsimässä.

 

ruiskaunokki.jpg

Mikä tunturikeiju tai jotain sinnepäin tää onkaan,niin kukkii ja sitä on mulla paljon ja niissä on varmaan satoja nuppuja.

 

pelargonia.jpg

Porraspäässä kerratun pelargonian kukkaa.

 

angervo.jpg

Altaan reunoille on jostain ilmestynyt näitä jonkin sortin angervoja. En tiedä mistä on levinnyt,kun ei olla tämmöstä istutettu,eikä muualla puutarhassakaan ole.

 

kielot.jpg

Ystävältä saamani kielokimppu. Vähän jo nahistuneet,mutta en vielä malta laittaa pois. Kielojen myötä toivotan Sinulle oikein ihanaa Juhannusjuhlaa koleasta säästä riippumatta!

Kiitos käynnistä ja ennenkaikkea kommenteista! T.Intsu