Ei ole valmiita töitä näyttää keskeneräisiä kyllä vaikka miten.  Minä nyt vaan olen niin innostunut kanavatyön ompelemisesta,etten muuta tekiskään.

 

kukkakanava-normal.jpg

Se on tämä suuren suuri,aikaa sitten ostettu ja vähän aloitettukin työ,joka minua kiehtoo. Mutta,jos tätä vaan teen,niin sitten ei pitkään aikaan muuta valmistu ja sitten ei aikoihin tulisi tännekään postauksia. Ja kun muitakin käsitöitä on tehtävä. Yhdelle yhtä ja toiselle toista. Niin mun pitää malttaa mieleni ja ommella tätä vain silloin tällöin.

 

Nalleleiv%C3%A4t-normal.jpg

Eilen oli leipomuspäivä. Erään pikkulikan synttäreitä vähän avitin. Nallepikkuleipiä tein, vai näyttääkö nuo ufoilta:D

Tässä ohje:250g voita,2dl sokeria vatkataan vaahdoksi. Vatkataan joukkoon 1 kananmuna. Lopuksi jauhoseos 5,5dl vehnäjauhoja,2,5 tl leivinjahetta ja 3,5tl vanilliinisokeria. Minä tein tuota taikinaa kaksinkertaisen määrän. Tuli noin 80kpl. Sitten kaulin ja käytin nallepiparimuottia. Pellille ja muutamaksi minuutiksi 200 asteiseen uuniin. Kun olivat jäähtyneet,niin koristelin.

 

t%C3%A4htikakku-normal.jpg

Tein vielä tähtikakunkin. Tää on aivan tavallinen kahvikakku. Annoin suklaakuorrutuksen valua ja tähtisörsseliä päälle.

Juhlavaa viikonloppua teillekkin. T.Intsu