Taas vaan on uusi viikko alkamassa ja mennyt viikko meni tapansa mukaan kaikessa hyörinässä. Kaupoissa,apteekissa ja monenlaisilla asioilla kulkua. Jalkahoidossakin. Tälläkertaa käsityöni ovat vähäisiä.

 

j%C3%A4m%C3%A4lappu.jpg

Näin Suden silmukat-blogissa jämälanka patalapun,niin siitäpä minäkin innostuin. Olen näitä toki tehnyt ennenkin. Ei muutakuin otin kanavatöistäni jääneitä  jämiä esille ja reilusti solmin pätkät yhteen. Sitten vain virkkaamaan kiinteitä silmukoita. Tein pari kerrosta pohjaksi ja sitten virkkailin ympäri ja lopuksi suljin yläreunan. Yhtään en suunnitellut värejä. Mikä langanpätkä vaan sattui käteen tulla. On paksu,kun on kaksinkertainen ja sisällä solmut vielä antaa paksuutta.

 

esterihelmet.jpg

Parit helmet näpersin.

Sitten lauantaina taas olin Kauhavalla Lankavan Kässäklubissa. Meillä oli siellä hauskaakin,mutta myös surua. Vietettiin hiljainen hetki Eila-ystävämme muistolle. Edelliskerralla Eila vielä oli kanssamme,istui vieressäni,mutta nyt on nukkunut ikiuneen. Monta vuotta sairasti syöpää. Kyllä me kaikki jäimme Eilaa kaipaamaan. Meidän klubista on kaikenkaikkiaan kolme ystävää  mennyt pois ja jokainen menehtynyt syöpään.

Meillä on usein kun kokoonnumme jokin teema. Tälläkertaa oli sukkateema. Se ei tarkoita etteikö silläkertaa saisi muita töitä tehdä. Saa toki,mitä kukin haluaa.Sai tuoda sukkia ja malleja muiden iloksi. No minulla ei ollut sukkia tuoda,kun ne menee käsistä sitä mukaa,kun saan tehtyä. Monilla oli ja tässä vähän satoa.

 

kukkasukka.jpg

Eikö ihanat ja kauniit sukat. Muistaisin,että on Novitan malli.

 

hassun%20n%C3%A4k%C3%B6iset.jpg

Sitten oli nää joiden mallisia on blogeissakin vilahdellut. Näyttää niin hassun mallisilta,mutta ovat tosi hyvän näköiset jalassa. Katsokaapa:

Mailan%20sivulta.jpg

Mailan.jpg

Minusta hyvin istuvat ja kauniit.

helahoito.jpg

Vielä kuvasin nämä sukat.

 

huivinalku.jpg

Ja yhden ystävän huivin alku.

 

Intsun%20nurkka.jpg

Sitten otin kuvaa minun käsityönurkasta takkahuoneen kulmasohvalla:) Siinä on pussukoissa lankaa,keskeneräisiä töitä jne. Sitten mä istun nurkassa ja teen kässyjä ja voin katsoa samalla tv.tä. Kyllä mulla vaan on hyvä mies,kun milloinkaan hän ei hermostu minun kasoihini. No,jää hänelle kulmasohvan toinen puoli,jossa hän saa löhöttää. Me aina puhutaan,kun ollaan molemmat sohvalla. Minä kässyt kädessä ja hän lepää päivän töistä. Tv.kin on auki,me sanotaan,että me yhdessä vietämme sitä kuuluisaa laatuaikaa:)

Kaunista helmikuista viikkoa ihan jokaiselle ja kiitos. Intsu