Kuinka on mahdollista,että viikot kiitää kuin salama! Just oli perjantai ja nyt taas! Ei olla menossa mökille nyt,kun pyhänseuduksi on muuta ohjelmaa aika paljon. Vihdoinkin olen saanut käsitöissä jonkun taas valmiiksi asti. Siitä vilauttelemastani lankamytystä kehkeytyi tämmönen.

Tässä tää takki noi 2-3 vuotiaalle. Vaikka koko ei ole tuon suurempi,niin kyllä tää oli tosi työläs. Langanpäitä pääteltävänä aivan valtavasti ja kirjoneule on hitaampaa. Tää etupuoli sentäs vielä menettili,mutta suuren lisähaasteen toi takakappale.

 

Tätä takakappeletta värkkäsin ja nyhersin tuntitolkulla. Nalle on tehty kirjoneuleena ja sitten siihen on ommeltu yksityiskohtia ja rusetti tehty erikseen ja ommeltu kiinni. Välillä työssä oli viisikin kerää yhtaikaa. Olisi varmaan välillä uskon puute tullut,että ei tästä tule minkäänlainen,mutta kun olen aikaa sitten kerran ennenkin tään mallin tehnyt,niin urakoin loppuun asti.

 

Nallukka vielä lähikuvassa. Ei tää mitenkään siististi ole tehty,rutturäätäli kun olen,mutta kelpaa mulle ja mä uskon,että saajalleenkin.

 

Malli on " aataminaikuisesta" lastenenulelehdestä,mutta tätä säilytän,kun siinä on mallit ihan hyvin tähän päiväänkin kelpaavia. Tuon kansikuvassa olevan asunkin olen joskus tehnyt.

Iloista viikonloppua!