Niinkuin viimeksi mainitsin,niin me jatkoimme matkaa Joroisista Kuopioon. Siellähän myös oli kaiken näköistä ja tapahtui kaikenlaista. Majoituimme iltasella aivan ydinkeskustaan torin laidalle hotelliin.

Meidän huoneesta avautui näkymä torille. Aamusta kävin vessassa,niin ,voi jo kuuden aikaan lauantai-aamuna torikauppiaat olivat työn touhussa. Minä vielä jatkoin hetken unia. Hotellin aamiainen oli aivan huippu. Kotona vaan aamulla kahvi ja leivänpala:)

Aamiaisen jälkeen jalkauduttiin kaupungille. Kuvittelin,että mennään katsomaan Pikku Pietarin Torikatua,mutta ei voitu,kun sinne oli niin,niin pitkä jono,että siihen jonotukseen se meidän aamupäivän vapaa olisi mennyt. Toisella kertaa sitten.

Sen sijaan torilla käyskentelimme. Ostettiin kotiinviemisiksi meidän elämämme ensimmäinen kalakukko. Sellainen aito savolainen. Sitäpaitsi kyllä minulla oli hauskaa torilla. Siellä oli useammassa kohtaa kirjoja myytävänä ja mä innokkaana lukijana niitä silmäilemään. Kauppias siinä esitteli yhdelle rouvalle Piätalloo. Mun piti hetki ajatella,että ai Päätaloa. Sitten rouva sanoi: Kah Taano:) Mä ihmettelin,että mikä Taano,niin siinä oli Tauno Palosta kirja. Sitten me sen vieraan rouvan kanssa  aloimme opettaa toisillmme meidän murteita. Hän savvoo ja minä tätä pohjalaista. Voi kyllä meillä oli keskenämme hauskaa ja naurettiin vallan mahdottomasti. Oli kertakaikkiaan ihana kohtaaminen.

Kävimme toki kauppahallissa sisälläkin,kun meilläpäin ei sellaista ole.

Siellähän myytiin ihan vaikka mitä.

Kaikkein hauskinta siellä oli seinässä olevat vanhat kyltit. Ajatella,oli myyty läskiä oikein Amerikasta tuotua. Voi että ja minulta sais aivan ilmaisekasi kotimaista,kun vaan olisi irrotettavissa,niin voisin jakaa tosi monelle:):) Ja olisi lähellä tuotettua ja aivan luomua:):)

No ,tottahan toki mä Kuopiostakin löysin lankakaupan. Muuten niillä oli siellä erikoinen matkan mittayksikkö. Kun kysyin myyjältä miten pitkä on saaristo -kaupunginosaan,jonne me kohta lähtisimme. Hän vastasi,että kävellen on pitkä,mutta autolla lyhyt:) Juu,vain niin!

Siinä mun ostokset lankakaupasta. Vähän lankaa ja kankaanpala.

Nämä puolestaan ostin löytämästäni askarteluliikkeestä. Helmityö ja pakkaus mosaiikkia.

Niin navi päälle ja ajelimme sinne saaristo-osaan. Tosi hienoa seutua. Aivan ihanaa tietä ja siltoja ja järvi kimmelsi kummallakin puolen. Tämä oli se matkan pääkohde,jonka vuoksi reissuun lähdimme. Siellä Vanhan Mummin Kulta:) Ihana suloinen,söpö vessuli,pieni pojan pallero täytti puoli vuotta.

Hänelle pidettiin pienimuotoiset puolivuotissynttärit.

Komeat oli tarjoilut ja meillä oli vähän nälkäkin,sillä olimme matkassa aamupalalla. Lounasta ei ehditty syödä.

Heillä on kisuleitakin kaksi. Toisesta sain kuvan ja toinen oli piilossa koko ajan oikeastaan.

Vasta illaksi ajelimme vielä hotelliin yöksi, Menimme syömään. Tää alkusalaatti oli niin maukasta etten näin hyvää salaattia ole koskaan ennen syönyt. En vaan tiedä täänkään nimeä,kun oli jotkut niin hienot nimet kaikilla ruuillakin. Miehenikin mielestä salaatti oli hyvää ja salaatista puheenollen se on häneltä paljon sanottu:)

Pääruoka,jotain yön yli haudutettua pihviä ja tulin niin ähkyksi etten millään jaksanut kaikkee.

Lopuksi vielä tää krysanteemi,jonka ihana mieheni haki minulle siellä Kuopiossa!