Kuten otsikko kertoo on ollut aika touhukas päivä. Mä olen mm. taas leiponut koko päivän miltei. Kaikkia joulujuttuja pakkaseen. Nyt olen väsyksissä ja jalatkin kuin taikinaa ja oli pakko saada istahtaa.Päivällä kun tyttärelle tekstiviestejä lähettelin leipomusten lomassa ja samalla vahdin,ettei piparit pala tai tortut tai kakut,niin tytär huomautti,että mulla oli aikamoiset lukihäiriöt viesteissä:) Joo,tais mulla olla aivoissakin sitä taikinaa! Katsotaan nyt saanko aikaiseksi yhtään luettavampaa tekstiä!
Mä aamulla ensimmäiseksi kun heräsin,niin otin pyöröpuikot käteeni ja neuloin valmiiksi yhden nuoren miehen pipon.
1110066.jpg
Tää on tälläinen tavallinen,mutta tälläistä toivottiin. Mallineule ei kuvassa kovin hyvin näy,mutta alussa on vähän matkaa 1o1n resoria ja sit se mallineule on 1o ja 5n. Se on paljon paremman näköistä kuin mitä kuvasta saa selvää.Lankana on Aino ja sitten tein sisälle ohuen ohuesta jämälangasta sisäpipon,josta langasta en osaa sanoa mitä se on. Aino on aika paksua ja kun tein "vuoripiponkin",niin tuli todella lämmin.

1110063.jpg
Huono kuva tuli tästä minun omasta jämälankapiposta ja sit vielä olen niinikään jämälangoista tehnyt kaulurin.
1110069.jpg

Pitää mun kai yksi leipomiskuvakin taas laittaa.
1110070.jpg
Leivoin noita paljon enemmän ja muutakin,mutta en mä millään julennut kaikkee kuvata. Mä kun olen aina ollut vähän suuruudenhullu leipomusteni kanssa:) Mut noi tortut ja piparit  vie taas askeleen lähemmäs joulua!