v%C3%A4rj%C3%A4tyt-normal.jpg

Intsulla on täällä ollut niin vipinää,että käsityöt ei paljoa ole ehtineet kädessä käydäkään. Eilinen päivä meni iltaan asti vauvaa hoidellessa. Tälläkertaa sujui hyvin.

Ylläolevasta päätellen voisitte luulla,että Intsu on alkanut lankoja värjätä.  Ei,ei sinne päinkään! (kuvat eivät ole omiani,jostain netin syövereistä poimin) Vaan minäpä kerron tarinan miksi en harrasta värjäystä. Moni ystäväni on siitä kuullut,mutta nytpä koetan hauskuuttaa sillä teitä kaikkia. Siitä on aikaa reippaasti yli 20v, mutta ikinä ei unohdu.

Siihen aikaan vanhin tyttäreni piti mustia farkkuja ja kun niitä pestiin ja pestiin,niin ne haalistui. Niin päätin värjätä ne pesukoneessa.

vaaleapuna-normal.jpg

Sitten yhtenä iltana,kun minulla oli jo ihana vaaleanpunainen yöpaita päälläni niin muistin,että niin ne likan farkut pitää värjätä. Menin tomerana pesuhuoneeseen,pukkasin farkut koneeseen ja sellaisen Dylon värijauheen sekaan. Kävi vaan niin,että kun sitä värijauhenappia avasin,niin samalla sitä väriä tomahti yöpaidalleni ja lattialle. Minä ihmettelemään miten saan värin yöpaidasta pois,kun jos kastelee,niin sehän vaan leviää. Hetken harkittuani ajattelin,voihan minulla olla mustakin yöpaita ja riisuin sen ja pukkasin koneeseen:D

Sitten pesuhuoneen lattiaa kaikin tavoin pesemään. Kaiken maailman aineet käytin,että sain värin pois lattiasta. Siinä siivouksen tuoksinassa en ollut huomannut,että mun jalatkin oli värjäytyneet polvesta alaspäin:D Kintut oli todella sinisen mustat ja vaikka miten yritin,niin väri oli ja pysyi jaloissa.Se ei lähtisi pois kuin kulumalla! Ei siinä muuten mitään,mutta kun huomisin oli sydänlääkärille aika!! Sitä aikaa oli pitänyt jonottaa kauan ja se lääkäri tuli tänne jostain kaukaa. Mitenkään en voinut aikaa siirtää. Sai alkaa murehtia,että kohta amputoidaan jalat,kun lääkäri luulee,että niissä on kuolio:D

Lääkärissä sitten koetin selostaa,että mä olen jalat itse värjännyt vahingossa. Siinäkin on ihmettelemistä,että kuinka tuollaiseksi voi jalat värjätä vahingossakaan:D Ja kyllä mä nyt näin,että kun lääkäri kääntyi selin,niin hänen hartiat hytkyi. Mitä,eihän potilaalle saa nauraa:) Kyllä lääkärillä varmaan oli tekemistä,että sai pidettyä itsensä asiallisena:)

hiirula-normal.jpg

Niin sitten se yöpaita... kun otin koneesta,niin eihän siihen keinokuituiseen väri ollut kunnolla tarttunut. Se ihana yöpaitani oli ihme värinen. Kaikkein eniten se väri muistutti hiiren turkin väriä! Siitä tuli hiirenharmaa ja niin sitä yöpaitaa aina myöhemmin hiirenharmaaksi puhuteltiinkin. Tietenkään miehelleni en ollut mun väri sessioista mitään maininnut. Muina naisina yhtenä iltana sitten vedin ylleni sen hiirenharmaan yöpaidan. Mieheni katseli ihmeissään,että mikä juuri sinulla on ylläsi!? Mä sanoin,että tää on mun ihana vaaleanpunainen yöpaita:D Että tää on vähänkuin keisarin uudet vaatteet,vaaleanpunainen tää on,uskaltakoonpa muuta väittää:D

mustat%20farkut-normal.jpg

Mutta pääasia:Tyttären farkuista tuli uuden veroiset:D

.