Eilen oli aikamoinen juhlapäivä. Tännekin oli satanut aika paljon lunta ja vaikka isänpäivä olikin,niin ei muu auttanut,kun mieheni piti lähteä pihoja auraamaan. Minä sillaäaikaa viimeistelin isänpäivälahjan. Vähän tiukille meni,mutta ehdin:) Mieheni tuli,niin hetki lepäsimme ja sitten ajelimme Härmän kuntokeskukseen syömään. Oli jo nälkäkin aikalailla,mutta äkkiä nälkä lähti,kun pöydät notkui ruokaa ja herkkuja. Sitten ilalla oli hulabaloo,kun lapset perheineen tuli. Lastenlapset hyppäsi ja nautti. Tottakai mekin tykkäsimme kovasti.

 

is%C3%A4np%C3%A4iv%C3%A4sukka.jpg

Minähän ensiksikin olin tehnyt miehelleni villasukat seiskaveikasta. Joku on joskus sanonut,että eihän mun pidä hänelle lahjaa antaa,että eihän hän ole mun isä. Olen sanonut,että kyllä mulla kuitenkin joku osuus on,että hänestä on isä tullut.

 

K%C3%A4mmekk%C3%A4%C3%A4t%20takaa.jpg

k%C3%A4mmek%C3%A4t%20edest%C3%A4.jpg

Sitten kun lankaa oli,niin tein vielä kämmekkäät.

Edellisenä päivänä mä leivoin.

 

kaneliomena.jpg

Tämän omena-kaneli-vaniljakiisseli piirakan. Mä en nyt laita ohjetta,kun ei siitä niin tavattoman pitkä aika ole,kun tätä tein ja silloin laitoin ohjeen.

 

suklaamoussepiiras.jpg

Suklaamoussehyydykekakun. Tässä on ohut täytekakkupohja. Tein kahdesta jauhepussista suklaa moussea,liotin ja laitoin kuumaan veteen 5 liivatelehteä ja lisäsin sen norona moussen sekaan. Hyvin sekoitin ja jääkaappiin hyytymään. Päälle raastoin vähän tummaa suklaata ja vähäsen ripottelin nomparellejä.

 

mansukarkkikakku.jpg

Sitten tietysti täytekakku. Siinä on tälläkertaa täytteenä seos,johon laitoin 2prk maustettua vaniljarahkaa ja aikalailla mansikkahilloa. Päällinen sitten on taas jonkun sortin karkkipläjäys. Lastenlapset eivät tykkää ellei ole karkkeja.

Saihan tuo meidän vaari vaikka mitä lahjoja. Muistaakseni partavesiä,hienon puukon,suklaata, muutakin karkkia ja arpoja. Myös lasten tekemiä pipareita. (hän on aivan hulluna aina pipareihin).

Sitten sokerina pohjalla on nää pari itsetehtyä korttia.

 

Paitakortti.jpg

Tässä ensiksi tälläinen hieno itse tehty paitakortti.

 

vaarin%20kortti.jpg

Yhden perheen lapsenlapset olivat korttiinsa kukin piirtäneet vaarin kuvan. Jokaiselta oma näkemyksensä vaaristaan. Kortin sisällä on näin hieno runo.

"Ei ole suurempaa rakkauden valaa,kuin että lapsenlapsesi sua halaa. Siinä pienessä sydämessä juuri,on paikka sinulle valtavan suuri"

Kiitos lapsemme,miniät ja vävyt ja lastenlapset!

Kiitos teille muillekkin täällä käymisestä ja ennenkaikkea kommenteista :Intsu