Tää viikkokin on ollut touhua ja tohinaa täynnä. Paitsi käsitöiden osalta on mennyt aivan plörinäksi koko viikko. Kaiken sen mitä aina iltaisin olen neulonut,olen toisena iltana purkanut. Lankaa ja puikkoja tiuhemmin mulla on ollut välillä käsissä aivan toisenlaiset työvälineet,nimittäin tutti ja harso:)  Aivan oikein,pientä prinsessaani olen hoivannut. Hän on tosi suloinen. Kun hän ei ollut hoivissani niin yhtenä päivänä mä leivoin.



Näitä joulupipareita. Niitä pitää tehdä vielä lisääkin ja joku päivä leivon vähän vanhemman prinsessani kanssa. Meillä kuulkaas asustaa sellainen urospuolinen piparkakkurosvo,joka syö nopsaan tahtiin kaikki. Ellen olisi näitä heti piilottanut,niin ei nämäkään joulua  näkisi:) Siinä leipoessani katselin piparkakkumuotteja,joita mulla on aika paljon. Mutta tulee käytettyä aina niitä ikivanhoja,joilla jo leivoin lapsuuskodissani äidin kanssa. Joidenkin mielestä piparit pitää olla ohuita ja rapeita. Minun mielestäni paksuja ja muhkeita,niinkuin on leipurikin:)



En mä tälläkertaa niin kauhean paljon leiponut,mutta jotain muutakin kuitenkin,kun uuni oli lämmin. Tässä tavallinen toskakakku.


Sitten pari marjapiirasta. Tavallinen makean piirakan pohja. Niistä löytyy ohjeita jostain tuolta sivupalkista. Päälle levitin jauhepussista valmistamaani vaniljavanukasta ja sitten paljon punaisia viinimarjoja. Niitä tosiaan on paljon,vaikka ne ei niin tuossa pinnassa näy. Lopuksi vielä sokeria ripottelin aikalailla,sillä onhan tuo punainen viinimarja niin kirpeä. Folivuokiin tein,kun pakastin ne. Niin,paitsi toinen marjapiiras on jo tullut syödyksi:)



Pari joulutonttua on hypähtänyt keittiön työpöydälle. On ne joskus toisinakin vuosina täällä vilahdelleet,kun ovat meillä jo asuneet pari-kolme vuotta. Vaan ,kun vuodatuksesta kuvatkin katosi,niin annoin näille luvan näyttäytyä. Molemmat olen huovuttamalla tehnyt. Vasemmanpuoleisen olen neulahuovuttanut superlonin päälle ja oikeanpuoleisen ensin neuloin ja sitten pesukoneessa huovutin.
Piparkakun tuoksuista joulukuun alkua jokaiselle!
T:Intsu