Mustalampaan pyhänaikana väsäilin.

 

mustalammas.jpg

Tälläinen siitä tuli. Olen joskus ostanut tommoset puuaihiot askartelukaupasta. Tommosen lampaan muotoisen kuvion ja sitten alustan. Ne askartelumaalilla maalasin kolmeen kertaan. Sitten kerän pompulalankaa kieputin ristiin rastiin vartalon ympäri. Tuli hyvin muhkaevartaloinen lammas:) Keinonahanpalasta leikkasin korvat ja kiinnitin ne. Silmät piirsin ja sitten kiinnitin lampaan alustaan. Tykkään kovasti lampaista ja mulla on erityinen lukkarinrakkaus mustalammasta kohtaan. Olen lapsesta saakka kokenut olevani perheen mustalammas. Syytä tähän en osaa kertoa. Niin ja mulla on samanlaiset hiuksetkin kuin lampaan turkki ja muhkeutta olemuksestani löytyy.

 

omppuhillo.jpg

Voi sitä omppujen määrää mitä nyt on tullut. Olen taas keitellyt hilloa. Tuohon satsiin meni vain 2kg omenoita. Tuo hillo on kovin ruskeaa,eikä sellaista vaaleaa kuulakasta,kun laitan niin paljon kanelia.

 

omppukiisseli.jpg

Kiisselinkin keitin. Onko tuossa muka reilusti vaniljavanukasta:)

 

piirasomppu.jpg

Sitten vielä leivoin omppupiiraan ja tuli hyvää. Tällä minun ohjeella,jossa aineet vaan sekoitellaan.

 2 kananmunaa ja 2dl sokeria sekoitetaan.

Lisätään sekoittaen 1,5dl kylmää maitoa.

Reipas 3,5dl vehnäjauhoja joihin on sekoitettu,2,5 tl leivinjauhetta ja 2,5 tl vanilliinisokeria.

Vielä sekoitetaan sekaan 100g sulatettua voita.

Laitetaan voideltuun vuokaan.

Sitten omppusiivuja päälle ja ripotellaan sokeria ja kanelia.

Paistetaan 210 ast. uunissa kypsäksi.

 

Kiitos taas täällä käynneistä. T:Intsu