Ainakin mä olen toiveissa päästä pidennetylle viikonlopulle ja siksi jo nyt tulin tätäkin päivittämään. Se nyt riippuu isännästä onnistuuko.Jotenkin suurperheen vanhempia kun olemme olleet ja aina ollut vilskettä,niin aivan suunnaton tarve on rauhallisen,hiljaisen viikonlopun viettoon. Sellaiseen,että saa tehdä kaikkea mitä haluaa tai olla vaan,mikä nyt parhaimmalta tuntuis.
Mulla taas vain joitain pieniä juttuja.
1618102.jpg
Mullekin tuli tuo Unelmakerhon lahjakirja,jonka valitsin toiseksi lahjakirjaksi: 201 ideaa pieniin ja suuriin virkkaustöihin. Mun oli ihan pakko päästä kokeilemaan joitain kuvioita ja ajattelin,että teenpä kirjanmerkkejä. Innokkaana lukijana tarvitsen aina niitäkin. Mä sitten aloitin kokeilun tuosta kuviosta,jossa on sisäkkäin renkaita. Ooooooh,se olikin paljon vaikeampi kuin kuvittelin,saada noi renkaat sisäkkäin just samalla tavalla kuin mallissa.Mä yritin ja purkasi,yritin ja purkasin yhä uudelleen. Viimein sain sen onnistumaan. Kiva haastava kuvio,vaikka hidastekoinen ja langanpäitä on pääteltävänä paljon. Noista paloista vois tehdä ihanan laukun,tai huivin ,tai liivin ,tai mitä vaan. Olisi voinut helpommin eka kerralla jo onnistua, jos ois ollut käytettävänä samanvärisiä selkeitä lankoja kuin mallissa. Mä nyt otin hätäpäissäni mitä puuvillalangan jämiä löysin.

1618098.jpgNäidenkin palojen ohje löytyy samaisesta edellämainitusta kirjasta.

1618100.jpg
Vielä näytän kun innostuin ostamaan Anttilasta kattausliinoja. Sopivat niin mun keittiöön. Sitten tuo kankainen kori on sisältä samaa ruusukuviota.Korin nurkissa on hauskat helmet. Samoin on myös helmet liinojen nurkissa,vaikka ne eivät niin kovin hyvin kuvassa näy. Mä harvoi käyn itselleni mitään ostamassa,olen aika huono kulkemaan shoppailemassa. Lankojen shoppaamista ei tietysti lasketa!!!