Minä olen päättänyt tänävuonna kuluttaa olemassa olevia lankoja mahdollisimman paljon. Uusian ostan vain erityistilanteissa. Nyt sitten neuloin huivin.

 

huivi.jpg

Huivi on luonnossa paljon pidempi mitä se kuvassa näyttäis. Lanka on tommonen erikoinen ja pehmoistakin pehmoisempi. Sitä kului 150g. Se on niin vanha lanka,että yhtään en muista mistä se on meille kotiutunut. Lanka on Katian Topi. Loin 30 silm. ja neuloin aina oikein neuletta.

 

taulu.jpg

Yhtenä päivänä,kun olin tyttären lapsia kaitsemassa,niin otin kuvaa hänelle ajat sitten virkkaamastani taulusta. Olen sen täällä jo joskus silloinkun valmistui,niin näyttänyt. Nyt heidän makkarin seinällä. Aurinko vähän paistoi tuohon kaihdinten raosta.

 

Jakaranda.jpg

Kyllä mä kaiken aikaa vähäsen kirjojakin lueskelen. Nyt ei vaan pitkään aikaan ole tullut tänne laitettua. Tuon kirjan luin viimeksi. Jännittävä ja mielenkiintoinen. Kertoo Iranista. Iranin islamilainen vallankumous on muuttanut peruuttamattomasti lasten ja heidän vanhempiensa kohtalon. Mutta elämä ei piittaa historian oikuista. Sinnikkäästi ja vääjäämättömästi se kuljettaa näitä ihmisiä eteenpäin,uusiin maihin,uusiin rakkauksiin ja lopulta takaisin Iraniin-suloisiin jälleennäkemisiin ja kipeisiin jäähyväisiin.

Kirja antoi mahtavan lukukokemuksen ja monenlaista ajattelemisen aiheita.

Jokaiselle kiitos käynneistä ja kommenteista! T.Intsu