Pitää oikein miettiä,mitäs mä olenkaan puuhaillut. Ainakin meidän lapsenlapsen lapselle lapaset ja sukat.

 

niilasiili.jpg

Siililapaset pitkästä aikaa,kun löysin jemmoistani vähän pörrölankaa.

 

niilansukka.jpg

Sitten vielä sukat. nämä ovat 1v-2v kokoa.

 

omppupiira.jpg

Omenoita koetan kuluttaa nyt kun niitä on. 

Omppupiiras:

Pohja,1,5dl sokeria ja 2 kananmunaa sekoiteaan keskenään. Seokseen lisätään 1,5dl kylmää maitoa. Sitten jauhoseos,jossa on 3dl vehnäjauhoja ja 3tl leivinjauhetta. Lopuksi vielä 100g sulatettua rasvaa. Vuuan suihkutan vuokaspraylla. Minusta se on tosi kätevä. Sitten paistan 200ast uunissa,että pohja on viittä vaille valmis. Sen jälkeen levitän pohjan päälle vaniljakiisselin. ( tein sellaisen vaniljakiisselijauhepussista,johon tarvii lisätä vain maito). Sen päälle omenaa pieninä kuutioina. Päälle myöskin aika paljon kanelia ja sitten vielä sokeria maun mukaan. Paistetaan piirasta vielä sen verran,että omenapalatkin pehmenee.

 

puolukkakoriste.jpg

Mä niin tykkään sisustaa ja koristella kotia. Näin kaupassa tuollaisen puolukkakoristeen,niin olihan minun se saatava. Se on nyt porraspäässä kaiteessa kiinni. Ihan itse naulasin. Minua itsekseni nauratti,että mitähän minun rakennusalan ammattilaismieheni sanoo minun kiinnityksestä:):) Häntä vähän hymyilytti:) Kuvasta sitä ei huomaa,mutta ei ne naulat nyt aivan presiis tulleet:)

 

Helmikukat.jpg

Toisella kertaa kaupassa iskin silmäni noihin helmioksiin ja siinä ne nyt olohuoneen pöydällä. Liinoja sais ja pitäis vaihtaa. Niitä on kyllä kaappien kätköissä vaikka kuinka,kunhan tää laiskimus saisi aikaiseksi.

 

kiinaruusu.jpg

Lopuksi vielä kiinan ruusuni,joka kukkii miltei aina. Se on pienessä kaupan purkissa. Vaihtaisin sen isompaan,mutta kukkakaupassa sanoivat ,ettei nyt kannata,kun se kukkii. Vaan nyt en tiedä,kun sehän kukkii koko ajan.

Mukavaa syyskuun loppua teille kaikille ja kiitos. T.intsu