Kuvahaun tulos haulle hammaslääkärissä

Viime perjantaina mulla oli hammaslääkäriaika. Ensin mä aamupäivällä keittelin työmiehille ja mitä lie tohotin siinä,kun nyrjäytin terveen polveni. Toisessaha on nivelrikko. En meinannut päästä kuinkaan liikkumaan ja olo oli kipee ja huono. Sitä vielä lisäsi se,kun iltapäivällä oli tulossa hammaslääkäriaika. Minähän sinne menoa hullun lailla stressaan ja pelkään.  Siellä piti alhaalta ottaa viisi viimeistä hammasta pois. Minun piti taas tuntia aikaisemmin ottaa 4, 750mg Amorinia sydänvian takia suojalääkitykseksi. Maha ei taaskaan tykännyt. Siellä hampulekurilla sitten kolme ekaa hammasta lähti helposti ennenkuin huomasinkaan. Kahdessa vipassa oli paha tulehdus juurissa ja mätää. Puudutuksia piti lisätä niin paljon,että mulle tuli rytmihäiriöitä. Olin vaan hiljaa,en mitään puhunut. Lisäpuudutteen  jälkeen neljäskin lähti helposti. Kipua en tuntenut,mutta sen vipan hampaan kohdalla lekiuri sai tehdä kovasti työtä,että sai sen pois. Sitten tupot suuhun ja kotona vaan makailin. Se ilta oli kamala monenlaisten kipujen kanssa ja kun mulla ei verentulo meinaa lakata. No nyt on hyvä. Odottelen vain proteesien valmistumista. Ylhäällähän mulla on proteesit olleet 2v. Ajatella,ei koskaan enää hammassärkyä,ei hammasmätää,ei juurihoitoja. Mullahan oli aina ikenissä märkiviä patteja pikkutytöstä alkaen. Mun ois tää homma pitänyt teettää jo 30v sitten,eikä näiden vuosien mittaan kantaa hampulääkäriin rahaa monenkin maailmanympärysmatkan verran :D

 

vauvamyssy.jpg

Käsitöitä en ole paljoakaan tehnyt. On ollut kaikenlaista muuta ja  pyhänaikana olin parissakin seurakuntani tilaisuudessa. Vauvan asuun vain on valmistunut tämä pipo. Olen aina tehnyt semmosen myssyn,mutta mä luulen,että tykkäävät enempi käyttää pipon mallista.

 

sindin%20peti.jpg

Niin olenhan  koiruuselle tehnyt uuden petin. Vanha peti alkoi jo haiskahtaa,eikä sitä hajua superlonpatjasta saa pesemälläkään täysin pois. Kävin ostamassa 5cm paksun superloninpalan ja ompelin vanhasta lakanasta suojuksen. Nyt kelpaa nukkua palmujen katveessa:)

 

peittoriepu.jpg

Sitten sen päälle peittoriepu. Sen olin pessyt ja se on ikiaikainen peitto ja molemmista päistä täytteet pursusi. Minä tään korjasin,siistin ja reunat ompelin.

 

Sindi%20nukkuu.jpg

Siinä se meidän "vauva" nukkuu tyytyväisenä.

Hyvää viikon jatkoa!

kiitos jälleen käynneistä ja kommenteista! T.Intsu