Mulla on tää mennyt viikko ollut niin vauhdikas,että olen tosi väsynyt. Tänään on vapaata ja mä teen jotain kotitöitä,kun nekin on niin rästissä ja huilailen.

Maananantaina olin seurakunnassani tosiaan siinä tapahtumassa missä oli juutalaisia keskitysleiriltä pelastuneet. Nyt jo vanhuksia. Tilaisuus oli koskettava. Alkoi klo 15 ja olin kotona vasta vähää vaille klo 18. Kesti kaikkine tarjoiluineen kauan. Olisi ollut Marttailta,mutta en jaksanut sinne samantien lähteä.

 

zzukkis.jpg

Yhdet lasten sukat ovat valmiina. Nämä tein automatkalla sillä Savon reissulla. Jämälangoista. Tykkään kerätä kaikenlaisia jämiä pöydälle ja siinä pyörittelen lankoja ja suunnittelen millaiset tekisin.

Tiistaina oli päivällä ensin Seurakunnan Raamattupiirissä. Sen jälkeen heti tuli vieraita ja kun vieraat olivat lähteneet,niin ilallalla kuskailin lapsenlastani kuoroharjoituksiin,kun äitinsä oli töissä,niin isällään ei ollut autoa.

Keskiviikkona mulla oli aamupäivällä ne lymffahoidot tuohon jalkaan. Jalka on niin kosketusarkakin,että hoito sattuu aikatavalla. Olen todella uupunut sen jälkeen.  Mutta

 

loimisolmut.jpg

sen keskiviikkopäivän iltana aloitin uuden harrastuksen. Mulla kun on ollut tälläinen aukko sivistyksessä,että en ole koskaan kutonut kangaspuilla,niin nyt menin kutomista opettelemaan. Tästä se alkoi. Laitoin sinä iltana vähän näitä loimia kondikseen. Päätin aloittaa mahdollisimman yksinkertaisesta poppanasta.

 

ryijymatto.jpg

Siellä on monena päivänä naisia kutomassa ja tosi paljon kangaspuita. Heillä tasokkaita töitä. Kuvassa on yksi mielenkiintoinen nimeltään Norjan ryijymatto. Siinä onkuin ryijyn nukkaa ja on pehmoinen.

 

ryijykude.jpg

Tuohon mattoon kudotaan se kude ensin. Mikä parasta,kuteeksi käy kaikki jämälangat villalangasta puuvillalankaan asti. Langat solmitaan yhteen ja keritään kerälle ja sitten vain kutomaan kudetta. Siihen tulee semmonen väli,josta nuo kudotut kuteet leikataan suikaleiksi. Kovasti haluaisin tommosen ryijymaton tehdä,mutta mun pitää nyt ensin selvitä tavallisesta poppanasta.

No eilen torstaina mun piti ajella Kauhavalle,kun mun hammasproteesit alhaalta oli siellä korjattavana. Niitä on yritetty saada istuviksi ja nyt yritetään implanttien avulla seuraavaksi.Samalla reissulla hain Lankavasta poppanakudetta. Illalla menin taas kutomaan ja voi hyssyrät sentään nyt mä olen "omin pikku kätösin" kutonut sitä poppanaa yli 20cm:) Sinne opettajan johdolla saa mennä kutomaan vaikka 3 kertaa viikossa ja ilman opettajaa koska vaan. Minä en vielä yksin pärjää, tarvin opettajaa.

 

postilaatikko.jpg

Katsokaa miten kaunis postilaatikko. Se paikka missä kutomassa käyn,niin on yhdessä Jokilaakson Matkailupuutarhan rakennuksista. Siellä on tosi kaunis se miljöö. paljon ihastuttavaa katseltavaa.

 

asteri-petuniat.jpg

Kukkaistutukset ovat vieläkin kauniita.

 

surukuusi.jpg

On myös monenlaisia puita. Kuvassa surukuusia.

 

hopeaputous.jpg

Tässäkin kaunis kukkapaikka.

 

karjalanneito.jpg

Karjalanneito.

Näitten kukkien kera toivottelen jokaiselle Hyvää Viikonloppua! Kiittäen:Intsu