Oikein Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Kiitos teille jokaiselle kommenteista,joita olette jaksaneet minulle kirjoitella ja rohkaisseet ja piristäneet päiviäni. Kiitos myös ihan jokaiselle lukijalle,jotka jaksatte käydä täällä ja sepustuksiani lukea!

 

Viime viikolla sain valmiiksi tään dippauksella tekemäni lampun. Siellä Kaarakan Taitopajassahan tämän tein. Tekniikka oli minulle aivan uusi,mutta kuinka mielissäni olin,kun sain tätäkin oppia ja mä olen oikein tyytyväinen suureen lamppuuni. Lamppu on ensin neulottu melko isoilla puikoilla paperilangasta ja lopuksi se dippaus.

 

On ihana,kun näin jolun lähestyessä on kaikkia kivoja tapahtumia. Me olimme lauantai-iltana tässä hyväntekeväisyysgaalassa seurakunnassamme.Tää on ollut jo monena vuonna ja olen tästä ennenkin kertonut. Tässä juhlassa oli nytkin aivan ihana Vian joulukonsertti ja kaupunginjohtaja piti puheen,sekä henkilö,joka alunalkaen on saanut idean tään gaalan pidosta. Ihanan joulukonsertin jälkeen on todella mahtava jouluruokailu,jossa pöydät notkuu herkkuja. Ruuat ovat saatu eri yrityksiltä sponsorilahjoituksina ja jokainen gaalaan tulija on ostanut illalliskortin,joita on myity huoltoasemilla ja monissa muissa paikoissa. Illalliskorteista saadut varat menee lyhentämättömänä paikkakuntamme vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Perheet valikoituu sosiaalitoimen kautta. Tuotolla viimekin vuonna ostettiin todella hyvät joululahjat 80.lle lapselle. Lahjapaketista löytyy hyvät lelut,vaatteita ja hyväskää. Sitten perhe saa ruokalahjakoritin ym. Tää gaalailta on sellainen,että siitä alkaa minun joulun läheisyys.

 

Eilen oli vieraita ja sain tuliaisiksi näin kauniin kimpun  Itsenäisyyspäivän väreissä kukkasia. Kiitos teille Ystäväisemme hauskasta päivästä!

Arvostan kovasti tätä Itsenäisyyspäivää. On valtava etuoikeus asua itsenäisessä maassa. Kyllä tää päivä on juhlan arvoinen. Minunkin vanhempani ovat molemmat olleet sodassa. Isäni rintamalla mm. Äyräpäässä ja äitini on ollut lottana. Vaikka eipä he niistä ajoista puhuneet.

Tänään sitten varmaan me miltei kaikki istumme katsomaan  tv.stä Linnan juhlia.