Niin on uusi vuosi jo alullaan ja raketit ammuttu. Me porukalla oltiin pojistamme nuorimman synttäreillä ja siellä sitä jo aika varhaisessa vaiheessa iltaa raketit paukuteltiin,kun ei pienimmistä kaikki jaksa valvoa. Minä katselin vain sisällä ikkunasta 11-kuukauden ikäisen tytön tyllerön kanssa muiden ollessa ulkona. Minä en yhtään raketeista tykkää ja mä pelkäänkin niitä,sitä että tulee vahinkoja. Niinhän uutisten mukaan joka vuosi tuleekin.

 

Laiskanlaisesti käsityöt edistyy,mutta edes nää lapaset tuli valmiiksi. Siivosin lankalaatikoitani jouluksi jonkunmoiseen järjestykseen ja kun laatikoissa oli tilaa,niin hain varaston puolelta jemmojani ja tein yllätys löytöjä:) Voi siellä on vielä katsomatta unohduksiin jääneet muutamat jemmapussukat! Nää siniset langatkin löytyi ja ovat niin vanhaa Nalle-lankaa,että niissä oli vielä markka-hintakin. Kaikenlaisia löytöjä tein,joten nyt mulla on ikäänkuin "uusia" lankoja,enkä lankakauppaankaan aio ihan heti mennä.

 

Lapaset ovat tapani mukaan kaksinkertaiset ja ovat sisältä tälläiset.

 

Tässä on yksi monista keskeneräisistä töistäni. Vaikka se kanavatyö onkin,niin taulu siitä ei tule. Se mikä siitä tulee,jää nähtäväksi.

 

Jotakin olen myös pyhinä ja välipäivinä lukenutkin. Viimeksi nää. Merja Saarnin kirja:Haluaisin tietää,niin kertoo äidin ja tyttären kinkkisestä suhteesta. Sitten tuo on toinen kirja Rami Kivisalolta ja tottakai mä sen myös halusin lukea,sillä olen tuntenut Ramin pikkupojasta saakka,kun naapurissa asui.

 

Yöpöydälläni on aina jos jonkinmoinen pino lehtiä. Mä kaupassa niihin sortuilen ja varsinkin,jos tarjouksessa on,niin silloin se surullisen kuuluisa Sulo Vilen nostaa päätään:) Eeva-lehteä tulee ostettua harvoin,mutta nyt sellainenkin löytyi. Kotiliesi-lehteä ehkä vielä harvemmin,mutta sen kohdalla varmaan joulu häiräännytti:) Käsityö-lehtiä ei kertakaikkiaan voi ohittaa. Pellervo tulee tilattuna,vaikka olen sen jo kerran peruuttanut,mutta ei näköjään peruuntunut! Matkaopas-lehteihin mä olen hulluna. Ovat yksi mun heikkous monista. Sitten tuo idea-kehti on vaan niin kiva ja sitäpaitsi,oli tarjouksessa....

 

Takkatulen loimotuksessa on tullut tehtyä käsitöitä ja luettuakin. Nyt pitäis taas ryhdistäytyä ja tehdä jotain oikein kunnon hommiakin.

 

Vai otettaisko koko tää vuosi näin rennosti,kuin meillä eräs kaiken päivää ja kaiken aikaa:)