Eilen illalla kotiudutiin Etelä-Suomen reissulta. Me ollaan aika ahkeria reissaajia,kun viime vuonna oltiin miltei joka kuukausi jossakin. Tammikuussa Espoossa. Helmikuulla ei menty minnekään,kun mulla oli paha palovamma,niin se meni sitä parannellessa. Maaliskuussa olimme Porissa,huhtikuussa Kyproksella,toukokuussa Raumalla ,Uudessa keupungissa,Harjavallassa ja taas Porissa pistäydyttiin. Kesäkuussa Merikarvialla,heinäkuussa Ähtärissä. Elokuussa piti mennä Viroon,mutta mieheni sairastui. No syyskuussa oltiin Kuopiossa,lokakuussa Hämeenkyrössä ja marraskuussa taas Espoossa. Joulukuu maltettiin olla kotona. Nyt kävimme Lohjalla. Meillä oli tosi ihana reissu nytkin. Se paikka missä me saimme olla on varmaan maailman ainut 10 tähden hotelli täysylöspidolla ja henkilökunta todella ihanaa. Kiitos teille rakkaat ystävämme.

No jos mä taas ekana näytän kässyt. Nyt niitä lasten toivomia sukkia.

 

Siljasukka.jpg

Pikkulikalle sydänsukat. Mä varmaan olen jotenkin mieltynyt tuohon sydänmalliin,kun semmosia on tullut tytöille tehtyä.

 

eltsukkis.jpg

Nämä puolestaan pienelle pojalle. Langat ovat joitain vanhoja ehtymättömästä jemmastani:)

 

siljun.jpg

Nellan.jpg

sisus.jpg

Parille pimulle askartelin tuommoset synttärikortit. Viimeksi vielä nuo sisäsivut,jotka tuossa vaiheessa oli vielä kirjoittamatta.

 

valotaulu.jpg

Mä en reissusta montaa kuvaa nyt laiskuuttani ottanut,vaikka kuvattavaa olisi kyllä löytynyt. Tämä kaunis valotaulu on kyläpaikkamme kauniin kodin seinällä.

 

huopapeitto.jpg

Tätä kaunista huovutettua peittoa ihailin. Talon emäntä oli ostanut tuon Virosta.

 

lempi.jpg

Tämäpä vasta ihana onkin. Hänen nimensä on Lempi. Minä puhelin Lempille,että eiköhän lähdetä Pohjanmaalle:) Sanoin,että pääsisit oikein lakeuksille. Kyllä Lempi varmaan olisi lähtenyt. Oikein kiltti ja kaikinpuolin mainio koiruli.

 

laukun%20sis%C3%A4ll%C3%A4.jpg

Sovitin Lempiä jo oikein omaan kassiini Ja tyytyväisenä vaan Lempi oli kassissakin,eikä yhtään rimpuillut pois. Mutta sinne Lempi vaan jäi Etelä-Suomeen:(

 

r%C3%A4tti.jpg

Talon emäntä on tosi innokas käsityöihminen ja heidän kodissa on monenlaista kädenjälkeä. On paljon tiffanytöitä,kangaspuilla kudottuja töitä,paperinarusta tehtyjä,joitain virkkauksia ja paljon paljon neulottuja ja varsinkin suuret määrät sukkia,joita hän antaa lahjaksi yhdelle ja toiselle. Minä sain häneltä tuon kauniin tiski/ siivousrätin. On kaunis,maltanko käyttääkään.

 

kirstin%20kirjat.jpg

Oooh,ooh tätä kassia. Tämä ystäväni innostui siinä vähän tyhjäämään kirjahyllyään ja antoi minulle noin oisko 30-40 kirjaa. Miltei kaikki ihania hengellisiä. Voi että miten tykkään. Nyt minulla todella on lukemista. Ei pitkään aikaan tarvi kirjastoon mennä:)

Mukavaa pakkasviikkoa ihan jokaiselle.

Kiittäen:Intsu