Hammaslääkärissä on taas käytynä. Niin on kiva olla,kun on nyt ehjät hampaat.Siivouksia täytyis alkaa tekemään ja kohtapuoliin alankin. Sellaista normaalisiivousta viikonloppua varten mitä monissa huusholleissa tehdään.
Tilatut siililapset ovat valmistuneet.

1937504.jpg
Siinä nää mun tään kertaiset siilet ulkoilevat terassin kaiteella. Vaalenaruskea lanka on seiskaveikkaa ja siilin "piikkiosa" on Las Vegas Color-langasta. Mä en ole aikaisemmin tuosta viimeksi mainitusta neulonutkaan. Ostin tuota lankaa viimekesän Neuleklubilaisten Pietarsaaren reissulta,paloaseman viereisestä rakennuksesta,jossa oli pieniä mukavia putiikkeja.

1937498.jpg
Puutarhaakin pitää vielä kuvailla vähän ennen talven tuloa. Siinä vielä pupuherra sinikuusen juurella katselee kadulla kulkijoita. Vähän syksymmällä sitten täytyy kerätä pihamaalta kaikenlainen "rekvisiitta" suojaan talveksi.

1937507.jpg
Kukkiakin vielä kukkii kivasti useammassakin kohdassa. Tässä kellokukka altaan reunalla availee
kukintojaan.

1937496.jpg
Ruusut kukkii monessa paikassa yhä ja nuppujakin on yhä paljon. Nää kukat ovat maanpeiteruusuja.

1937493.jpg
Tässä syksyn kukkija,maksaruoho. Näitä on mulla aika paljon ja nää ovat vasta aloittamassa kukintojaan

1937488.jpg
Viimeksi lukemani kirja. Mä en ole tainnut paljoa  aikaisemmin muistaa lukemisharrastuksestani kertoa. Mä tykkään kovasti lukea kaikenlaista kirjallisuutta.Erityisen paljon luen hengellisiä kirjoja,mutta myös paljon muitakin. Minua kiinnostaa elämänkerrat ja sitten erilaiset eri kultuureihin sijoittuvat kirjat. Mulla on vain hirveen vähän aikaa lukemiselle,joten ei niin nopeessa tahdissa tule kahlattua kirjoja läpi,mutta aina joku on menossa. Tämän kirjan halusin lukea,kun katselin siitä lehdissä mainoksia ja huomasin,että se oli luetuimpien kirjojen kärjessä. Kirja kertoo Afganilaisesta yhteisöstä,heidän elämästään. Kahdesta tytöstä,heidän äideistään ja sitten näitten tyttöjen naisena olemisesta tuossa maassa.Kuvasi heidän elämää,unelmiaan,tunteitaan,toiveitaan,jotka ovat kulttuurieroista huolimatta aika paljon samanlaisia kuin mitä meilläkin. Kirja teki minuun syvän vaikutuksen ja tuli paljon ajattelimisn aihetta. Sitä,että mitä itse osaltaan vois tehdä toisten ihmisten hyväksi,auttamiseksi. Tosin sitä miettimisen aihetta on kyllä täällä kotimaassakin tullut tälläviikolla tosi paljon. Tuon kirjan kirjoittaja Khaled Hosseini on nimitetty vuonna 2006 YK:n pakolaisjärjestön hyvän tahdon lähettilääksi.

1937492.jpg
Lopuksi tarjoan vielä lettuja :) Mä pidin eilen illalla lettukestit. No,ne oli tosin sellaiset,että  paikalla oli mieheni ja sattumoisin yksi pojistani. Lettujen kanssa tarjolla hilloa,hunajaa,kermavaahtoa ja sokeria. Mitä nyt kukin haluaa lettuihin laittaa. Minä kyllä itse en letuista erityisemmin piittaa,ei kuulu mun suosikkeihini.