Just olen tullut kotiin kampaajalta. Hiuksisssa on taas jotain väriä sen hiirenharmaan sijaan. Ennen mun hiukset oli maantienharmaat,mutta kyllä se oma väri on muuttunut astetta pahemmaksi,eli hiirenharmaaksi:D Nyt on tummat kutrit,se mitä niitä kutreja on. Mä nimittäin komensin kampaajaa leikkaamaan hyvin lyhyeksi ja laittamaan kiharaksi kuin pässillä. Nyt on:):)

 

Olen mä jotain tikutellutkin. Nämä lasten lapaset tein tekemääni asuun sopivat. lapaset ovat kaksinkertaiset,että ei pieniä käsiä palelisi.

 

Kun omppuja oli yhä,niin niitä hävittäkseni tein tälläisen omenayllätyskakun. Tästäpä vasta hyvää tuli,niin että laitan ohjeen teillekin.

OMENAYLLÄTYSKAKKU

-200g voita tai marg.

-2dl sokeria

-3 kananmunaa

-3dl vehnäjauh.

-2tl leivinjauh.

-1tl kardemummaa

Täyte

-3 omenaa

-3rkl hunajaa

-1tl raastettua tuoretta inkivääriä

Pinnalle

-mantelilastuja

-raesokeria

Vatkaa sokeri ja rasva vaahdoksi ja sitten vatkaa kananmunat yksitellen joukkoon. Lopuksi jauhot,joihin on leivinj. ja kardemumma sekoitettu. Voitele ja korppujauhota irtopohjavuoka. Levitä puolet taikinasta vuuan pohjalle.Lado päälle omenalohkot,juokseva hunaja ja inkivääri.Levitä lopputaikina pinnalle. Lopuksi päälle levitetään vielä mantelilastuja ja raesokeria. Paist. noin 175 ast. 50-60 min.

 

Vihdoinkin olen saanut aikaiseksi,että laitoin porraspäästä rupsahtaneet kesäkukuat pois ja olen ripustellut lyhtyjä tilalle.

 

Nää on näitä vanhoja lyhtyjä,uusia en ole ostellut. Illalla pitää/saa mennä englantia taas opiskelemaan. Olenhan minä sitä aikoinani koulussa lukenut,mutta siitä on niin kauan:) Sitäpaitsi mun piti silloin aivan seurustella! Tuli tuo mies,joka sekoitti mun pään ja se taitaa meikäläisen päätä käännellä vieläkin:D