No niin,nyt taas viikko lähenee loppuaan. Alkuviikosta arvelin mitä tää viikko tuokaan tullessaan. Onhan tää tähänkin mennessä tuonut jo monenlaista. Heti maanantai-iltana tuli ihan pikku haaveri,siitä kuvaa tässä postauksessa myöhemmin. Samana iltana kuulin,että ystäväni veli on äkillisesti kuollut. Sitten tiistaina hain kukkia ja kävin ystäväni luona viemässä kukkakimpun ja osanottoni. En tätä hänen veljeä sen kummenmin tuntenut,hyvä jos ulkonäöltä. Oli yksinäinen ihminen ja kotiinsa äkillisesti menehtyi sydänjuttuihin 52-vuotiaana. Oli ollut sydän huonossa kunnossa kauan ja tahdistinkin sydämessään. Sitten eilen päivällä lähetyspiirissä ja illalla koulussa. Niin ja kiitos Sinullekkin Reetta kommentista ja tervetuloa lukijoihini!

 

liebster.jpg

Sain tämän ihanan tunnustuksen/huomionosoituksen ystävältäni Väkertäjältä; Mitä milloinkin blogista. Kiitos Sinulle ystäväiseni!

Liebster Awardilla palkitaan itselle tärkeitä ja merkityksellisiä blogeja ja palkintona on hyvän mielen ja otetuksi tulemisen lisäksi,että yhteisö ja kivat blogit löytävät toisensa. Tähän kuului joukko kysymyksiä,joihin nyt yritän vastailla.

 

lankakranssi.jpg

1.Ostatko uutta harkiten?

Kyllä mä aika harkitsevainen olen. Tosi harvoin tulee heräteostos.

 

punaruusu.jpg

2.Kierrätätkö ja jos niin miten?

Kierrätän lasia,metallia,paperia. Mulla on sellaisia päiviä,että vien asiaankuuluviin keräyspisteisiin lasit,metallit,sanoma ja aikakausilehdet. Tyhjät insuliinikynät apteekkiin. Vaatteet ja muut ylimääräiset tavarat kirpputoreille. Käsitöissäkin tulee jonkun verran käytettyä kierrätysmateriaaleja.

 

teatterilippu.jpg

3.Lähtisitkö ensisijaisesti teatteriin vai konserttiin?

Tottakai teatteriin! Katsokaapas kuinka komea teatterilippukin meillä on jääkaapin ovessa. Minä varmaan olen imenyt teatterirakkautta jo äidinmaidossa,sillä äitini on aikoinaan ollut näyttelijä joskus kauan,kauan sitten.

 

kirja.jpg

4. Viimeisin kulttuurikokemus?

Kirjat tietenkin. Tuossa viimeisin menossa oleva kirja. Toki monenlaista kultturia tulee harrastettua. Meillä tuossa vanhassa Paukun Kulttuurikeskuksessa, on kirjaston aulassa vaihtuvia taide ym näyttelyitä ja kun 2 kertaa viikossa siinä talossa käyn,niin kyllä mä niitä näyttelyitä vilkaisen. Ym. ym.

 

virkattu%20taulu.jpg

5. Mietitkö tulevaa joulua?

Johan toki sitä tulee mietittyä ja suunniteltua ja lahjoja ajoissa pikkuhiljaa ostettua ja tehtyä . Leipomuksiakin suunnitelen ja kodin koristamista ym.

 

keramiikkataulut.jpg

6. Vaalitko perinteitä yleisesti ottaen?

Kyllä mä joitakin vaalin,just noin niinku yleisesti ottaen.

 

sormi.jpg

7.Osaatko keskittyä moneen asiaan yhtaikaa,esim.tehdä monimutkaista käsityötä samalla,kun katsoo tv.tä?

No kuvasta päätellen ei uskoisi,mutta kyllä mä osaan:) Tuo pieni haaveri tuli sillai,että pöhlö kun olen,niin ajatella leikkasinko mä leipää jollain niinkuin juustoveitsellä,jossa oli kapea ja pitkä kärki. Veitsen kärki humahti sormeen. Haava on pienen pieni,mutta tosi syvä. Tänään on nyt eka päivä,ettei sitä jomota. Onneksi sattui keskariin,eikä etusormeen. Kyllä tuo silti on vähän hidastanut käsityön tekoa.Mutta kyllä mä osaan oikeasti tehdä monta asiaa yhtaikaa. esim. olohuoneen pitkät verhot olen virkannut pesiskatsomoissa ja todellakin seurannut tarkasti peliä.

 

laiva.jpg

8. Mietitkö tarkkaan blogisi postauksen vai ihan extempore fiiliksellä?

En mä niin kauheen tarkasti mieti. Postaus tulee sen hetken fiilisten ja valmistuneiden käsitöitten mukaan.

 

kynttil%C3%A4s%C3%A4il%C3%B6.jpg

9.Koetko koskaan blogiväsymystä?

Voi useinkin ja monesti miettii onkohan tässä mitään järkeä tai ideaa.

 

10. Elämäsi keveys,mikä saa mielesi keveäksi?

Kaikken tärkein on varmaan hengillenen vakaumukseni. Uskoni,niin usein valtava apu ja ilonlähde. Tietysti oma perhe kaikkineen,silloinkun kaikilla on aisiat hyvin ja ystävät. Monet pikkuasiat,kaunis päivä,kukkaset jne.

 

yst%C3%A4v%C3%A4t.jpg

11. Kysy itseltäsi se paras kysymys mitä minä en kysynyt?

No,jos blogia ajatellaan,niin kysyn itseltäni mikä blogimaailmassa on parasta mitä se on antanut? Onko se käsityöt,uudet mallit,kauniit kuvat,vai mikä?

Kyllä se kaikkein parhain asia on YSTÄVYYS! 

Monista teistä on tullut ystäviäni,vaikka ei olla koskaan tavattu ja useita olen saanut sitten livenäkin tavata ja tutustua ja ollaan ihan perheinäkin tultu ystäviksi.

Tätä piti jatkaa toisille bloggaajille ja tehdä 11 kysymystä heille. vaan tää on niin monessa blogissa jo kiertänyt ja kun minusta jokainen blogi missä olen käynyt,niin ansaitsisi palkinnon ja tunnustuksen,joten en tälläkertaa jatka haastetta.(lue,laiska kun mikä)

Kiitos taas teille kaikille käynnistä ja kommenteista ja rattoisaa pyhänaikaa! T.Intsu