Kuten olen aina sanonut,niin Kauhavan käsityöklubi innostaa  kokeilemaan kaikenlaista. Sen taannoisen paperikukan lisäksi innostuin moneen muuhunkin. Mm. mattoihin. Olenhan mä toki nähnyt virkattuja mattoja teidän monien blogeissa,mutta siellä Kangas-Aitassa oli monia kauniita malleja esillä,joten minäkin päätin kokeilla.

 

Tälläisen tein. Kun sain sen valmiiksi,niin illalla sitä oli jo pakko saada kuvata. Tai se oli jo miltei yö,kun lampun valossa yritin saada kuvaa. Tuli aika iso,isompi kuin ohjeessa. Kauhavan Kangas-Aitan sivuilta löytyy ohje. Tämän maton nimi on Asteri ja langan nimi puolestaan Esteri ontelokude. Tuo Esteri-kude on pikkuisen kiiltävää,sellaista kuin merseroitu puuvilla ja tuon pitäis olla likaa hylkivä. Saas nyt nähdä sitten. Terassille sen meinaan laittaa.

 

Aika kova homma tuon virkkaamisessa oli. Siis näin kova!! Sitä piti virkkailla 8-numeron koukulla. Se oli ohjeen suositus. Niin minä sitten virkkailinkin. Kunnes jo miltei loppusuoralla olin,kun koukku yhtäkkiä napsahti poikki:D Kotoa ei löytynyt sitten paksua koukkua,kuin vain tuo 10-numeroinen ja sillä tein loppuun ja yhtään ei matosta huomaa,vaikka koukku vaihtui.

 

Juuri kun tilaamani istutukset mieheni oli saanut maahan,niin kuinka ollakkaan mä ihankuin vahingossa menin puutarhalle:D :D Oli matkan varrella,tarvin vielä kukkia,ihan vähän katselemaan..... Serkkuni näki minut siellä ja sanoi,taasko sä täällä:D Hmn... No mä tarvin vielä kukat huvimajan ympärille neljän pilarin päälle. Mä myyjälle osoittelin noita vähän revonhäntää muistuttavia,mutta kai mä nyt oikein kukkien nimieksperttinä tiedän,että eivät nuo revonhäntiä ole. Ei tää myyjä,joka mulle myi tiennyt itsekään noitten nimiä. Mutta minä tiesin. Mä sanoin,että mä ottaisin neljä nuota karvapötkyläkukkaa! Niin tuli tälläiset ihanat karvapötkylät meidän puutarhaan. Onkohan teillä kenelläkään muilla tälläisiä karvapötkylöitä?

 

Meillä on puutarhassa kaksi alppiruusua ja toinen on alkanut näin ihanasti kukkia ja on nuppuja tulvillaan. Siitäkin huolimatta,vaikka keväällä joku ötökkä söi sen lehtiin suuria reikiä.Toinen alppiruusu on vielä enempi varjossa,että ei ihan vielä kuki,mutta nupullaan on.