Kaunista syksyistä aamupäivää sinulle lukijani ! Mulla on koko viikko mennyt hypätessä sinne ja tänne niinkuin aina. Hetki aikaa istua koneen ääressä ennenkuin menen kaikkee hommaamaan.
Käsitöitä on monta,  monta keskeneräistä menossa. On neuleita, virkkauksia, ristipistoja jne. Nyt näytän paria liinaa.

1918151.jpg
Tään virkkasin "välipalana". Malli ikivanhasta kauneimmat Käsityöt lehdestä ja lankana vyötteetön ohut puuvillalanganloppu. Olen tällä mallilla tehnyt ennenkin, joten tässä ei nyt mitään uutta. Mua vain rasittaa niin noi jämälangat, joita koko ajan tulee,että johonkin työhön niitä täytyy koettaa kuluttaa.

1918152.jpg
Siivosin kaappejani,niin tuli tää hieno liina vastaan. Tämä on unkarilaista käsityötä. Ostin tään kerran Budabestistä. Mä siellä näin miten näitä tehtiin. Ajatelkaa niillä oli vaan pelkkä puuvillainen valkoinen kangaspala, josta käsin ommellen muotoutui tälläinen!! Lankaa ja neulaa käyteltiin sutjakkaasti. Niin ohuella kuin ompelulangalla vähänkuin hardangeria reikäkuviot ja sitten paksummalla puuvillaisella helmiäislangalla kirjomukset.Mä aivan mykistyneenä katselin ja ihmettelin tuota valtavaa käsityötaitoa, lahjakkuutta. Meikäläinen, jos sais pelkän puuvillakankaan käteen , eikä olisi piirrettyä mallia,niin siitä ei tulisi kuin joku ruttumöykky :) :)