Aurinko niin iloisesti jo helottaa taivaalla luvaten lämmintä päivää ja ehkä lämmintä alkavaa viikkoakin. Katselin,että syksyn ikkunanpesut voi tälläviikolla aloittaa. Flunssa on hellittämäänpäin. Sen perjantain makailin,oli pientä kuumetta,mutta tuntuu,että tää on paljon helpompi kuin se edellinen flunssa. Jotain pientä olen väkerrellyt.

 

Viimekerralla Kauhavan Käsityöklubissa saimme valita ilmaiseksi kerän Kangas- Aittaan tullutta uutuuslankaa,Himalaya  Efsun. Saimme näin kokeilla onko lanka hyvä. Minä tein kerästäni miehelleni lämpimän pipon. Käytössä sen sitten vasta näkee minkälainen lanka on. Lämpimän tuntuinen,sillä on 100% villalanka. Pipo on perus sellainen. Neulottu 20, 2n.

 

Sitten mä olen vähän tuunaillut yhtä käsityökoriani. Mulla on useampikin kori,joissa mä kässyjä kuljettelen eri puolille neuletapaamisiin.

 

Eilen innostuin paistamaan kaura-omenapaistoksen ja kyllähän se on hyvää jäätelön kanssa. Mulla on siihen tälläinen ohje.

KAURA-OMENAPAISTOS

-noin 1kg hapahkoa omenaa

-3dl kauraryyniä

-0,5dl fariinisokeria

-100g sulatettua rasvaa

-kanelia.

Voidellaan vuoka,johon pilkotut omenat ladotaan. Päälle ripotellaan kanelia.Sekoitetaan rasva,kauraryynit ja fariinisokeri ja lisätään vuokaan omenien päälle. Paistetaan 200,noin 20 min. Sitten nauttimaan jätskin kera. paras jätski tään kanssa on tietysti vaniljan makuinen.