Kiitos kaikille ystäville äitienpäivätoivotuksista ja muutenkin suurkiitos kaiken aikaa saamistani kommenteista!

Taas arkipäivää juhlien jälkeen aloitellaan. Äitienpäivää juhliessa menikin oikeastaan pari päivää.

 

Ensin lauantaina mä leivoin ja vanhin poikani soitteli ,että voisko he tulla iltapäivällä perheineen. Heidän pojat pelailee ja äitienpäivänä oli aamusta asti turnauksia. Tottahan toki voi tulla:) Mulle tuli leipomuksieni kanssa vähän kiire. Olin siinä syömässä isoa appelsiinia ja katsoin,että paistokset pitää ottaa uunista pois. Sanoin miehelleni,että syö sinä tuo appelsiini ,mä en nyt millään ehdi. Siitäkös meillä on vitsiä riittänyt,kun minulla eläkeläisellä on niin kiire,etten ehdi appelsiinia syödä:D :D

 

Mä tein suuren määrän näitä banaani-omarkarkki muffineita. Löysin ohjeen sellaisesta blogista kuin: Ei makeaa mahan täydeltä. Hän oli tehnyt niitä isompiin leivosvuokiin,oikein muhkeita. Minä tein pikkuvuokiin ja laitoin päälle kinuskikastiketta ja nomparelleja. Oli hyvä ohje ja niin hyvää myös tuli. Minun pitää itsellekkin kopsata ohje talteen,että voin tehdä toistekkin.

 

Tämä on appelsiinikakku. 3 kananmunaa ja 2dl sokeria vatkataan vaahdoksi. Vaahtoseokseen lisätään jauhoseoksen kanssa vuorotellen 100g sulatettua rasvaa. Jauhoseos: 4dl vehnäjauhoja,2,5 tl leivinjauh,2tl vaniljasokeria. Lopuksi lisätään yhden keskikokoisen appelsiinin mehu ja sitten erikseen hedelmäliha pieninä paloina siitä appelsiinistä.

 

Sitten mä taas tein tämän mansikkakakun. Mä loppujen lopuksi olen viimeviikolla väsännyt näitä samanlaisia kakkuja kolme. Ensin vierailleni,sitten lauantaisille juhlijoille ja pyhänä vielä yhden.

 

Äitienpäivänä päivällä käytiin ensin mieheni kanssa ulkona syömässä ennenkuin vieraani tulivat. Mentiin ensin yhteen ruokapaikkaan. Jono oli toivoton. Juu,ei. Sitten toiseen. Siellä oli tilanne vielä pahempi. No,kolmas kerta toden sanoo ja sinne kolmanteen me juuri ja juuri mahduttiin.

 

Nämä lastenlasten tekemät kortit ovat parhaimpia lahjoja tai tietysti ne lapsoset itse. Vasemmalla olevan hienon käsilaukun minulle on taiteillut 4-vuotias pojanpoikani. Sitten seuraavassa on 1-vuotiaan tyttären tyttären kynän jälkiä:) Oikeassa reunassa olevani kortti on yhden miniäni käsialaa:) Kyselin kolmelta pojanpojaltani,että kukas tään on tehnyt,niin paljastivat,että äiti:) Sitten siinä on myös ihana kortti,jonka 12v pojantytär on minulle tehnyt. Siinä kortisaa on sisäpuolelle kirjoitettuna hänen minulle keksimä runokin:"Mummi paras kaverini. Mummi hyvä ystäväni. Mummin kun mä nään,saa hän minut hymyilemään." Kaikki ihania ja minulle on tulossa vielä kuulemani mukaan kolme korttia lisää postissa,kun asuvat kaukana. Sieltä kyllä kolmevuotias tytöntyllerö soitti minulle ja lauloi niin komeasti ja reippaasti "paljon onnea vaan"

No niin,nyt sitten menen aivan arkisten kotitöiden pariin.

Kivaa keväistä viikkoa juuri Sinulle!