Intsu ei ole täällä pyhänaikana saanut paljon mitään aikaiseksi. Olen kai ollut vähän väsynyt viikon menoista. En mä silti ole makaillutkaan,vaan hössötellyt kaikkee pientä. Sen sijaan nuorin poikani käväisi perheineen eilen illalla ja hän toi virkkaamansa patalappuja meidän seurakunnan lähetysmyyjäisiä varten.

 

Hämmästyksekseni hän oli virkkaillut noin vain näin kauniita patalappuja seiskaveikasta. Netistä jostain löytänyt ohjeen. Hän onnistuu aina minut yllättämään monilla taidoillaan. Hän on myös lahjakas piirtämään,soittaakin osaa ja tietokoneen kanssa mun henk.kohtainen assari. Aina ,kun mulle tulee ongelma,niin soitan hänelle:)

 

Tämä sen sijaan on uusin kanavatyö ostokseni. Se on eri asia koska tätä ehdin pistelemään,mutta oli pakko ostaa,"kun niin halvalla sai" :) Tämä on suuren suuri kooltaan,mutta värikkyytensä ansiosta kiva pisteltävä. Huushollia vilkuilen sillä silmällä mihin tuon sitten vois laittaa. Mulla on seinillä täällä kotona ainakin 17 kanavatyötaulua näin äkkiseltään laskettuna ja suuria. Joillekkin lahjaksikin olen tehnyt ja on mökilläkin joku iso taulu.

 

Kuten olen kertonut,niin tykkään kovasti kirjoistakin. Tässä muutama viimeaikainen. Hannah Shah: Imaamin tyttären raju pako vapauteen. Raili Alaluhtala: Kaunis Emilia. Kari honkanen: Huomenna kaikki on toisin. Kaikki hyviä ja mielenkiintoisia. Honkaselta olen lukenut monia muitakin kirjoja.

 

Sitten lopuksi taas tarjoilua. Yhtenä päivänä tein silakkapihvejä puolesta kilosta silakoita ja ajatella me mieheni kanssa kaksistaan söimme ne kaikki! Mä en varmaan ole vuosiin silakkapihvejä tehnyt ja ne tulivat yhtäkkiä mieleeni seisoessani kaupan kalatiskin äärellä. Minä leivittelin ne ensin. Voitelin kananmunalla ja pyörittelin vehnäjauhoissa,joihin olin sekoittanut vähäsen suolaa. Sitten pannulla kasvisrasvalla paistelin. Aidolla voilla paistettaessa olisi tullut vieläkin parempia,mutta hyvin teki kauppansa näinkin:)