Eilen ajelin Seinäjoelle ja tietysti myöhemmin kotiin,niin siinä ihastelin luontoa. Kyllä ei kauniimpia näkymiä vois olla. Luonto hehkuu niin kaikessa väriloistossaan. Punaisen,oranssin,keltaisen,vihreän ja ruskeankin sävyissä. Nautin suuunnattomasti syksyn ruskasta.Tänävuonna se näyttäytyy erityisen kauniina.

Olen tikutellut taas lapsen sukat. Voi tää on niin tylsää,kun ei mulla ole paljoa muuta näyttää kuin lapasta ja sukkaa vuoron perään. Vaikka mä en ole sukkasatoon osallistunutkaan,mutta on vain se aika vuodesta,että täytyy talven varalle tehdä.

 

kukkaketo-normal.jpg

Nämä ovat taas Nalle-kukkaketo langasta. Perussukat. Sukan päälliseen jatkoin varren resoria. Minusta näin tulee istuvammat.

 

babykakku-normal.jpg

No,olen minä tässä taannoin täytekakunkin rustannut pienen uuden prinssini kunniaksi!

 

lihhapullat-normal.jpg

Yhtenä päivänä tein lihapullia pitkän pitkästä aikaa.

Ihan peruslihapullat: mulla oli 800g naudan jauhelihaa,vajaa 3tl suolaa,ison sipulin pienin joukkoon,1,5dl maidossa turvotettuja korppujauhoja ja 4 kananmunaa. Sitten pyörittelin uunipellile. Itse asiassa kaksi pellillistä tuli. Nää oli nyt tämmöset yksinkertaiset tälläkertaa. Useasti laitan joukkoon kinkkukuutioita,tai sieniä tai paprikaa pieninä kuutioina,juustoraastetta voi laittaa. ym mitä mielikuvitus keksii. Syötin työmiehet perunojen kastikkeen ym. kaikenmaailman lisuketta. Puolet lihapullista annoin nuorimman tyttären perheelle ja hän sanoi: voi,jes,jes äidin lihapullia! Hänestä ei mikään sen parempaa ole:)

Värikästä loppuviikkoa! T:Intsu