Nyt tulee sitten tää herkkupostaus:) Minä matkaopasta pyysin merkitsemään karttaan missä on käsityökauppoja. Hänhän merkitsi. Niitä oli 25m kadun pohjoispuolella useitakin,joten niin me taksilla sinne.

 

allanka-normal.jpg

Minähän olin kuin paratiisissa:) Lankaa oli,valtavat valikoimat.

 

allanka%202-normal.jpg

Paljon,paljon ja erilaisempia kuin Suomessa ja halvalla!

 

allanka%203-normal.jpg

Valikoimaa riitti.

 

lankakauppias-normal.jpg

Tässä tuon kaupan oikein miellyttävä kauppias.

 

toiset%20langat-normal.jpg

Tää kuva sitten toisesta kaupasta.

 

toinen%20kauppa-normal.jpg

Siellä oli paljon muutakin tarviketta lankojen lisäksi.

 

kauppias-normal.jpg

Tässä tuon kaupan kauppias. Voi kuulkaa,tässä kohtaa kerron tarinan: Siellä oli myymässä pariskunta. Pyysin ottaa kuvaa. Tiesinhän minä,että musliminaisia ei saa kuvata. Kuvittelin,että silti saan kuvan heistä yhdessä. No ei, mies komensi naisen nurkkaan!! Ei saa vaimoa kuvata yhdessä miehensäkään kanssa. Mies sen sijaan itse oikein tälläytyi kuvaan. Kohensi paidan kauluksiaan ym. Mua ärsytti,että millä oikeudella mies saa olla kuvassa. Ei olisi tehnyt mieli enää kuvata,mutta en halunnut loukata tuota äijää ja ajattelin,että maassa maan tavalla. Se on heidän sääntönsä ,jota minun vierailevana tulee kunnioittaa.

 

turkkiliinat-normal.jpg

Olihan siellä esillä ,vaikka mitä valmiitakin töitä. Ihania virkkauksia,kauniita neuleita jne.

 

turkisliinat-normal.jpg

Lisää ja lisää virkkauksia.

 

nauhakirjonta-normal.jpg

Ihana silkkinauhakirjottu liina. Mua kiinnostaa kovasti tuo silkkinauhakirjontakin. En vain osaa,en ole koskaan kokeillut. Kansalaisopistolla on kyllä siitä kursseja.

 

lankaosto-normal.jpg

Sitten vähän minun ostoksia:) Muutaman kilon lankaa toki ostin.

 

turkinkanava-normal.jpg

Myös muutaman kanavatyön ja virkkauslehden. Ihan maltillisesti tarjontaan nähden. Nyt sormet syyhyää päästä aloittamaan uusista langoista,mutta on monta työtä kesken,jotka ensin pitää saada tehtyä ja kotona on kaiken aikaa niin turkasen kiire.

Rentouttavaa,aurinkoista viikonloppua. T:Intsu