Sanoiko joku joskus,ettei meillä ole vahtikoira:D Siinä tää hauveli on mennyt keittiön penkille ja ottanut Intsun värikkään neulomuksen suojiinsa! Kuva ei sitten ole mitenkään lavastettu,vaan tilanne on ihan aidosta elämästä. Neulomuksia ei saa unohtaa minkään sohvan nurkkaan,muuten niihin tule paljon koirankarvoilla vahvistettua. Jos haen pyykit ulkoa ja puoli huolimattomasti nakkaan penkin nurkkaan,niin eikös mitä,tuo karvaturri on rähmällään heti puhtaitten raikkaitten pyykkien päällä. Joo,silloin ottaa päähän ja enpä mä kyllä pyykkiä hetkeksikään nykyään jätäkään sillätavoin.Tai jos lattiassa on uusi matto,niin tietysti heti siihen maata.

 

Tänään mä olen paljon kuluttanut aikaani leipomusten parissa. Kas kun mä joku aika sitten Lidllistä ostin tälläiset piiras/pasteijamuotit. (kun halvalla sai) Taikina vaan muottiin,sitten täyte ja painetaan kiinni,niin kuvittelin miten nätti piiras tulee,että ois reuna samaan tapaan rypytetty kuin karjalanpiiras.

 

Tässä ne mun piiraat nyt ovat:D Juu,se rypytetyistä reunoista! Kyllä ne olivat sievästi siinä vaiheessa vielä,kun uuniin laitoin,mutta uunissa ne paistui samanlaisiksi mölteiksi kuin muutkin! En tiedä oisko siihen ollut joku niksi. Taas totesin,että jauhopeukalo minulta puuttuu,vaikka aina jotain tuherrankin. Nää on tehty tavallisesta lehtitaikinasta. Täytteeksi laitoin ruohosipuli tuorejuustoa,paprikaa ja savukinkkua.

 

Niinkuin minut jo tiedättekin,niin en mä nyt pelkästään yhden taikinan vuoksi uunia lämmitä. Niin mä taas leivoin pullaa ja limppujakin.

 

Lopuksi vielä kun kerran uuni oli lämmin,niin lihamurekepaistos sinne. Tää on tavallinen mureketaikina ensin. kaulin sen levyksi ja laitoin sisälle herkkusieniä,paprikaa ja savukinkkua.sitten rullasin reunat päälle ja paistoin. Tuo odottaa haaleassa uunissa ja perunat porpottaa nyt hellalla.

 

Tähän lopuksi vielä kuvakulmaa puutarhasta,jossa pikkuhilja alkaa ilmetä ruskaa. Tään syksyn kauniin ruskan myötä toivottelen kaikille:Rentouttavaa ja tunnelmallista viikonloppua!