Tamminkuu lähenee loppuaan. Pian alkaa tulla taas valoisaa ja kevättä kohti mennään. Aika menee nopeasti,vaikka ei paljon mitään tekiskään.

Mä tänään olen jo onnistunut kaatua vessaan. No,mieheni ei saa minua yksin pystyyn. Olen painava. Mulla on turvepuhelin ranteessa ja siitä sitten painan ja niin he sieltä järjestävät avun ja kotipalvelusta tulee ihmisiä auttamaan ja pian taas olin pystyssä. Se on aivan järkyttävä tunne,kun jalat pettää ja alan kaatumaan. Onneksi ei käynyt pahasti. Ja onneksi on apua saatavilla. No,näillä mennään.

E%20lapaset.jpg

Neulepuikot ovat kilkutelleet vaihteeksi lapaset pikkulikalle.

 

viinimarjapiiras.jpg

Innostuin leipomaan marjapiiraan. Se käy sillätavalla,että mieheni nostelee aineet pöydälle ja mä istualtani pöydän ääressä saan tehtyä. Ihan hyvä näinkin. Tämä on punaisista viinimarjoista tehty piirakka. Ohje kuuluu näin. 1,5 dl sokeria ja 2 kananmunaa sekoitetaan keskenään. Seokseen lisätään 1,5dl kylmää maitoa. Sitten vajaa 4dl vehnäjauhoja joihin on sekoitett 2tl vanilliinisokeria ja 2,5 tl leivinjauhetta. Lopuksi sekoitetaan joukkoon 100g sulatettua voita. Laitetaan voideltuun vuokaan paistumaan 200 asteiseen uuniin. Paist 10-15 min. Sitten levitetään 2prk maustettua vaniljarahkaa päälle ja ripotellaan viinimarjoja päälle ja paistetaan kypsäksi.

En nyt ehdi enenpää täällä höpötellä,kun olemme pikapuoliin lähdössä synttäreille.

Kiitokset kaikille ja maukasta viikonloppua sinnekinpäin.

T. Intsu