Olin yhtenä päivänä tyttäreni lapsia hoitamassa. Oli sovittu,että kaitsen 2,5v tyttöä ja tyttäreni menisi tärkeille asioille ja ottais vauvan mukaan. No,minä menen heille,tytär oli syöttänyt ja puettanu vauvansa ja laittanut jo autossa pidettävään kaukaloon. Kello oli rientänyt ja hänellä alkoi tulla kiire. Juuri siinä lähdön hetkellä vauvalta tuli kakat. Sanoin tyttärelleni,että et enää ehdi vauvan vaippaa vaihtaa,että mene jo vaan ja jätä vauvakin mulle. Sanoin ponnekkaasti,että kyllähän minä näiden molempien kanssa pärjään. Juupa juu! Niin tytär lähti ja minä vein vauvan hoitopöydälle,aloin häntä riisua ja vaipan vaihtoon. Pieni isosisko avusti. Kun olin ottamassa vaippaa ja vähän nostin vauvan pyllyä,niin hups, vauvalta tuli lisää kakkaa ja kovalla paineella mun paidan rinnuksiin ja paljon:) Pikkulikka nauraa hötköttämään aivan valtavasti,"kun nyt mummi on kakkas":) Hoitopöydällä oli kosteuspyyhkeitä ja minä niillä ensihätään putsaamaan paitaani. Voi hyvät jussyrät,kun koko paidan etuosa oli kakkas. Kun sain enimmät pois,niin pesin vauvan ja laitoin hänelle puhtaat vaatteet. Sitten vesihanan alla kylppärissä pesin paitaani etuosasta. Eihän se kunnolla lähtennyt,mutta ilkes jotenkin olla. Tätä episodia lukuunottamatta lasten hoito sujui hyvin. Ajattelin,että seuraavan kerran osaan varautua ja otan vaihtovaatteita itselleni kassiin mukaan:) Katsoin kotona,niin silmälaseissakin oli pari roisketta:D

Illalla mieheni kävi heillä oli asiaa. Oli sitten vähän pikkulikkaa jututtanut,että oliko mummi hoitamassa teitä. No oli. Sitten vaari oli tiedustellut, osasiko mummi,sujuiko hyvin? "Ei mennyt hyvin.Mummilla oli paita kakkas"! Varmaan kertoo joka paikassa tätä tapahtumaa.

 

kasteliina-normal.jpg

Olen vauvan ekaa juhlaa varten tehnyt liinan,jolla pää kuivataan. Pieni työ muka,mutta kyllä minulla aikaa tähänkin tuhrautui. Leikkasin valkoisesta puuvillakankaasta sopivan palan . Reunat taittelin ja ompelin käsin. Tarkasti piti yritää,että sain suoraan. Sitten ohuella kirjontalangalla ekaksi reunaan ompelin pikku lenkkejä. Piti käyttää neulaa,kun ei ohuinkaan virkkuukoukku menny oikein kankaan läpi. Kun sain reunan lenkit tehtyä,niin sitten virkkailin 4krs pitisä vaaleansinisellä kirjontalangalla ja lopuksi rusetti.

Minähän en kuulu Luterilaiseen kirkkoon,vaan vapaisiin suuntin. En löydä Raamatusta lapsikastetta,löydän vain uskovien kasteen. Ensin usko ja sitten ottakoon kukin teistä katseen. Mutta en halua nyt tään kummenmin spekuloida asiaa,vaan yritän kunnioittaa toisenkin vakaumusta,vaikka on erilainen kuin omani.

 

appelsiinisuklaa-normal.jpg

Meille on tulossa monet juhlat lähiaikoina ja joka päivä ja joka raossa yritän leipoa jotain.

Tää on suklaa-appelsiinikakku.

 

metwurstirullat-normal.jpg

Metwurstihyrrät. Lehtitaikinaan leivottu täyteenä ruohosipuli tuorejuustoa,paprikaa kuutioina ja metwurstia pieninä palasina.