Vähän on enää aikaa jouluun ja varmaan joka huushollissa tehdään jotain valmisteluja. Niin meilläkin,vaikka ei mitään suurta myllerrystä,niin jotain kuitenkin. Ensin taas tälläkertaa valmistuneet sukat.

 

Sarasukkis.jpg

Nyt tämmöset pirteän keltaiset. Eipä näissä mitään erikoista,aikalailla perussukat.  Mä olen pikkuisen kypsynyt sukkien neulontaan. Pitäis välillä muuta,mutta kun joulupukki kaipaa mukaansa lahjoja.

Sittenhän me mieheni kanssa yhtenä päivänä leivottiin oikein yhdessä. Sellaista ei varmaan ennen ole tapahtunutkaan,mutta oli tosi kivaa. Mulle on aivan uutta tää,että miehenikin tekee ahkerasti kotitöitä. Olen sanonut,että meillä on kotitöissä ollut sellainen työnjako,että mä teen kaikki yksin kotona. Se on sopinut mulle,en ole sitä moittinut. Mutta tään käden vammautumisen myötä hän alkoi tehdä kaikkea,kun huomasi,että eukko tarvii apuja.

 

porkkanalaatikot.jpg

Porkkanalaatikot tein. Taas samalla anoppivainaan ohjeella.

 

lanttulaatikot.jpg

Myös lanttulaatikot sillä anopin ohjeella.

 

leipomassa.jpg

Mieheni leipoi piparit. Minun olisikin ollut hankala kaulia. En edes pyytänyt,vaan hän sitä itse ehdotti.

 

piparit.jpg

Huomasin,että häneltä onnistui hyvin. Kauli huolellisesti ja jälki oli tasaista ja kaunista,vaikka ei ole leiponut kuin kauan sitten. Joskus lapsuudessa äitinsä kanssa.

 

hiivaleip%C3%A4limput.jpg

Taas näitä hiivaleipälimppuja,kun me aivan niitä syödään,että taidan vielä ensiviikollakin näitä pyöräyttää,kun ovat niin hyviä. Mieheni yleiskoneen avulla teki taikinan ja mä sitten pyörittelin pellille ja valvoin paistumisen. Minusta oli niin todella mukava päivä puuhata yhdessä.

Mutta lopuksi on sitten aina tämä!!

tiskit.jpg

Tiskipöytä on surkeassa mallissa,eikä kaikkia voi laittaa astianpesukoneeseen,ei se on käsin tiskattava ja muutenkin keittiö pitää siistiä. Lopuksi voi palkita itsensä kahvihetkellä halutessaan muutaman piparin kera. Pipareita siis tuli paljon,paljon.

 

kynttil%C3%A4ruukku.jpg

Hiukan on alkanut jo joulukoristeitakin ilmestyä.  Tykkään kovasti tästä  kynttiläruukusta.

 

joulut%C3%A4htikranssi.jpg

Myös pari vanhaa kranssia on tullut paikoilleen. Tämän tein jo kauan,kauan sitten.

 

kellokranssi.jpg

Eikä tämäkään tekeleeni uusi ole,mutta tykkään tästäkin.

Mukavia jouluvalmisteluja teillekkin!

Kiittäen:Intsu