Mistä mä aina keksin itselleni kiireen. Sitä minä itsekin ihmettelen ,mutta aina mulla vipinää on! Tänään aamusta vähän siivoskelin,ruohoa leikkasin yli kaksi tuntia ja vieläkin jäi vähän,mutta alkoi niin sataa. Sitten puolivuotias lapsenlapseni oli pari tuntia hoivissani.Ruuan keittelin ja kiireen vilkkaa kauppaan ensin ja sitten ihanaan ja rentouttavaan neuletapaamiseen! Kiitos teille mukana olleille hauskasta seurasta!
Mä en ole saanut kaikkia ostoksiani kuvattua mitä ostin reissusta,mutta
 kyllä mä tässä lähiaikoina yritän niitäkin tänne saada. Yhden altaan reunalle ostetun sentään olen jo kuvannut ja se on tälläinen!

1838953.jpg
Siellä Kreetalla kun tosiaan oli niin paljon sitä erilaista keramiikkaa,niin sen osalta matkamuistoksi me päädyttiin näin hurmaavaan etanaan:) Ajeteltiin,että se on meille sopiva tuohon suihkulähteen reunalle. Tuo on aika kookas ja piti käsimatkatavarana tuoda,ettei se vaan mene rikki. Siinäpä se nyt yrittää näyttää epätoivoisena sarviaan,että tulisi vihdoinkin pouta!

1838963.jpg
Eilinen päivä puolestaan meni taas tämmösissä puuhissa . Tein mä toki muutakin askaresta. Niin, mä leivoin sitä ainaista pullaa. Pitkopullia,kanelipullia,kinkkupiirakan ja minttumuffineita. Meininki oli vielä muutakin tehdä,mutta hienosokeri loppui tyystin.Tulee viikonlopuksi vieraitakin,niin mä tykkään kun saa kaikenlaista laittaa pöytään:) Meinaan huomennakin jotain leipoa ja ehkä jotain laatikkoruokaakin. Mä laitan teillekin noitten muffineitten ohjeen. Meistä ne ovat nimittäin aika hyviä. Eilen illalla,kun olin saanut leivottua,niin tuli yllätysvieraitakin,joten mä jo noita tarjoilin ja kovasti tykkäsivät.

MINTTUISET MUFFINIT

12 kpl (minä teen puolet suuremman taikinan)
100g voita tai margariinia
1dl maitoa
2 kananmunaa
1,5dl sokeria
2,5dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
2rkl kaakaojauhetta
1tl vaniljasokeria
1rkl perunajauhoja
24 minttusuklaapalloa(esim.Pirkan minttusuklarae-karkkeja)

KORISTELUUN
1dl kaakaotomusokeria
1-2rkl vettä
minttusuklaapalloja

12 paperivuokaa

1. Säädä uuni 225 asteeseen ja pane paperivuoat pellille.
2. Sulata rasva kattilassa ja lisää maito. Lämmitä seosta,mutta älä anna sen kiehua.
3. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.Sekoita vehnäjauhot,leivinjauhe,kaakao,vaniljasokeri ja perunajaho keskenään. Lisää kuiva-aineseosta ja rasvamaitoseosta muna-sokerivaahtoon vuorotellen vähän kerrallaan.
4. Täytä paperivuoat taikinalla noin 3/4 jokaisesta vuoasta.Paina jokaiseen vuokaan kaksi minttusuklaamakeista.Laita pikkuisen taikinaa makeisten päälle.
5.Paista uunin keskiosassa noin 10-12 min.Jos muffinit ovat suuria,niin 15 min. Anna muffineitten jäähtyä.Sekoita kaakaotomusokeri ja vesi. Koristele muffinit kuorrutteella. Voit laittaa koristeeksi vielä minttusuklaarakeita tai nomparelleja tai ranskanpastilleja yms.