Viikonloppu on hurahtanut ohi. Viimeinen viikko ennen jouluviikkoa alkanut. Lauantaipäivän minä leivoin ja sunnuntain olin myyntipöydän takana seurakuntamme lähetysmyyjäisissä. No ensin kuitenkin näytän lamppua.

 

 

lampunjalka.jpg

Tuon lampunkehikon olen paperilangasta ajat sitten virkannut lenkkivirkkauksella. Juju on siinä,kun en ollut onnistunut löytämään sille jalkaa. Oikein osti siihen silloin jalan,mutta siihen meni vain sellaisia lamppuja mitkä ei kehikon kanssa sopinut . Tuo lamppu on sitten retalehtanut missä milloinkin. Nyt viimeviikolla,kun naapurikaupungista tein viimeiset jouluostokset,niin löysin tuon jalan siihen. Nyt tykkään kovasti tästä lampusta.

 

lenkkivirkkaus.jpg

Minusta on kivan näköinen valossakin.

 

pupukeksit.jpg

Sitten näihin leipomuksiin. Sillä samalla ohjeella,kuin ne vaaleat sydänpikkuleivät tein taikinan. Otin piparimuotilla pupuja. Paistoin ja pienet suklaanapit silmiksi. Vois olla parempi pääsiäiskattaukseen,mutta meillä on nyt joulunakin pupupipareita.

 

piiraukset.jpg

Myyjäisiä varten leivoin pari kinkkupiirakkaa. Tavallinen piiraspohja. Täytteeseen laitoin kinkkukuutioita,paprikaa pieninä paloina,2 kananmunaa,1dl juustoraastetta ja 1prk kermaviiliä.

 

lihap%C3%B6tkyl%C3%A4t.jpg

Sitten taas ,kuinkahan monennen kerran viimeaikoina tein näitä kinkkurullia. Mä olen paljon leivoskellut sinne ja tänne,mutta itselle en paljon mitään ja omat leipomukset ovat vuorossa tälläviikolla. Ja mä olen kaiken aikaa hirmu väsynyt. Haluaisin vain levätä ja olla. Mä olen niin väsynyt,että sekoilen kaikkien asioiden kanssakin. Esim postittamani joulupaketitkin onnistuin sekoittamaan,että olen saanut niitä selvitellä. Siellä myyjäisissä olin myyntipöydän takana ja ajatella mä kokonaan unohdin kuvata meidän myyntipöydät hienoine tuotteineen!! Ei näinkään ole ennen käynyt. Sittenkun en myyntipöytiä muistanut kuvata, niin  mä pikkuisen kuvasin meidän rukoushuoneen koristeita,kun myyjäiset oli jo ohi.

 

oksakoriste.jpg

Siinä yksi hieno seinäkoriste. Tänävuonna koristelu oli semmosta,sanoisinko luonnonläheistä.

 

kattokoriste.jpg

Ruokapöydän päällä oleva kattokoriste.

 

p%C3%B6yt%C3%A4koriste.jpg

Pöytäkoriste. Pöydissä oli kynttilöitäkin ja havunoksia maljakoissa.

 

kuusikoristus.jpg

Ovensuussa kuuset toivottavat lämpimästi tervetulleeksi.

Iloista Joulun odotusta juuri Sinulle! 

Kiitos käynnistä ja kommenteista!T.Intsu