Intsu on viettänyt tään päivän keittiössä. Oi,oi, kuinka mä hyörin ja pyörin. Nyt on jalka polvesta niin,niin kipee ja toinen käsikin. Ei ne nyt mun hääräilystä olisi rasittunut,mutta kun tulivat kipeeksi,kun tässä taannoin kaaduin. Lepoa jalka tarvisi,mutta ei,ei, tulen aivan hulluksi jos en saa touhuta.

 

Tästä se kaikki taas alkoi :D

 

Ja tälläisiä tuo kone veivasi. Sitä ainaista pullaa ja pullaa ja luulenpa ettei nuo joulua näe. Joudun sitä leipoa jouluksi vielä erikseen,vaikka pullaa ei niin joulunaikana paljoa kulukaan. Unelmakääretortun tein. Mulla on siinä täytteenä banaania ja vaniljakastikevaahtoa. Sitten tavallinen toscakakku,jonka tein folioon,että voin laittaa sen pakastimeen. Sitten vielä kirsikkamuffineita.

 

Joulun laatikoista on nyt tehtynä muut paitsi sen maksalaatikon teen joulun läheisyydessä,ettei sitä tarvi pakastaa. Nää on porkkanalaatikoita,joita mä teen anoppivainaan neuvoilla.

 

Sitten vielä nämä lanttulaatikot. meni niin kauan näitten kaikkien kanssa,kun laatikot joutuu olla tunnin uunissakin. Mä teen laatikot alusta saakka itse,enkä mistään valmiista soseesta. Seuraavan kerran viimeistään leivon ensiviikon loppupuolella seurakuntani joulumyyäisiin. Voi olla,että jotain pientä tässä sitä ennenkin. Mulla kyllä tahtoo leipomuspäivinä se mopo karata ja mä teen niin kauan,kuin mulla on aineita. Lopuksi tänään vielä samoille uuninlämpimille laitoin lohen. Se olikin hyvää. Sen seuraksi perunat ja tillikastikkeen. Unelmatortusta jäi vaniljavaahtoa niin tein vielä jälkkäriksi omenakiisselin sille kaveriksi. Nyt on tiskit tiskattu ja päivä "pulkassa" hetki sohvalla käsityön kanssa ja sitten uni maistuu.