Niin,vieraita tässä odottelen! Tänään tulee vieraita,huomenna toiset yövieraat. Mä olen valmiiksi väsynyt,kun poden sitä flunssaa yhä ja sen myötä sydänvika oireilee ja sokeriarvot reistailee. Ne menee aina vähän pieleen,kun tulee joku tulehdustauti. Onneksi kuumetta ei enää ole,eikä pää ja kurkkukaan niin kipee,kun mä syön buranaa kuin leipää. Nuhaa ja yskää on. Mutta kyllä se tästä. Olo on nyt sentään paljon parempi kuin mitä oli viikonloppuna.

 

Mä olen koko aamun tässä hääräillyt,tehnyt salaatteja. Yhdessä salaatissa on jäävuorisalaattia,tuorekurkkua,tomaattia ja fetejuustoa. Siis tälläinen kreikkalainen versio ilman oliiveja. Sitten toisess kierremakaroneja,suolakurkkua,omenaa ja pieniksi paloiteltua salamia. Sitten laitoin kulhoihin valmissalaatteja,kuten punajuurisalaatti,aurinkosalaatti ja sinappinen salaatti,purkista säilöttyjä paprikasuikaleita. Sitten vielä leikelelautanen. Siinä on ohutta häränleikettä, salamia, sulatejuustoa ja yhtä savujuustoa ja pieniä tomaatteja. Nyt olen laittanut kelmut päälle ja ne odottaa jääkaapissa. Jos on sovittuja vieraita,niin mä mahdollisimman paljon teen etukäteen,niin sitten jää aikaa olla vieraitten kanssa. Tykkäsin kovasti valmistaa noi alkupalat,joita voidaan napostella ensin.. Pääruokana mulla on keitto. Lihaperuna-kasviskeitto. Keitto siksi,kun vieraani tulevat kaukaa,eikä osaa niin kellolleen sanoa koska ovat meillä. Keittoa on helpompi pitää lämpimänä.

 

Jälkkäriksi hedelmäsalaatti. Siinä on pohjana pieni säilykepurkki hedelmiä. Sitten yksi appelsiini paloiteltuna,kaksi omenaa ja purkki säilykekirsikoita. Appelsiinimehua liemenä ja ihan vähän lisäsin sokeria.

 

Kahvin kanssa sitten vähän myöhemmin tälläinen hyydykekakku. Ohje on sama mitä tuolla muutama postaus aiemmin. Mulla vaan ei ollut enää tuoreita mansikoita päälle,joten mä laitoin marsipaaniruusuja.

Pian pitää laittaa se keitto tuleelle ja ehkä ehdin istahtaa ja pikkuisen virkkaustanikin saada eteenpäin.

Tälläistä tälläkertaa! Oikein hyvää loppuviikkoa ihan jokaiselle!