Tänään blogini täyttää päivälleen 12v. Katsoin sitä ekaa kirjoistustani. Tuossa vaiheessa lapsenlapsia oli 6 ja nyt niitä on 14. Sitten kerroin,että nuorimmaisemme asuu enää kotona. No,aivan pian hänkin muutti ja nykyään on kolmen lapsen äiti. Monenmoista tapahtumaa on ollut. Paljon käsitöitä on tullut tehtyä ja leipomuksia ja puutarhan hoitoa ja matkailuja ja ties mitä. Noin 1500 postausta. Kiitos kun olette kulkeneet rinnallani ja olen tätä kaikkea elämääni saanut jakaa kanssanne.

 

santtukukka.jpg

Minun yksi santtukukkani on alkanut päivän kunniaksi näin kauniisti kukkia. Mulla on toisiakin santtuja ja ovat nuppuja täynnänsä,mutta eivät ihan vielä ole kukkiaan avanneet.

 

omppuinen.jpg

Kaupasta ostetut omenat alkoivat jo näyttämään,että pian nahistuvat,eikä ole tullut syödyksi,niin tein niistä omppupiiraan. Ihan tavallisen ja helpon.

2 kananmunaa ja 2dl sokeria sekoitetaan. Lisätään 1,5kk kylmää maitoa. Sitten 3.5dl vehnäjauhoja joihin on sekoitettu 2,5 tl leivin jauhetta ja 2,5tl vanilliinsokeria. Lopuksi seokseen sekoitetaan 100g sulatettua voita. Sitten vaan kuoritaan omput ja siivutetaan piiraan päälle. Ripotellaan kanelia ja sokeria. Mieheni ja minä nautittiin sitä jo isot palat iltakahvilla ja maistui hyvältä.

 

kanavaty%C3%B6.jpg

Käsitöitäkö? Joo, toki niitten kanssa olen aikaa viettänyt.Ihan hullun lailla olen innostunut tätä kanavatyötä tekemään. Se voi olla valmis,vaikka vuoden päästä,kun paljon pitää pistellä ja joka raossa täytyy muitakin käsitöitä tehdä.

 

k%C3%A4sity%C3%B6kori.jpg

Siinäkin on korissani joku työ meneillään.

Oikein mahtavaa keväistä alkanutta viikkoa jokaiselle. Minä lähden ruokakauppaan ja ihanaa,kun illalla on Martta-ilta:)

Kiitos! T.Intsu