suvi.jpg

Niin ihanissa pojanpoikani yo-juhlissa saimme olla viime lauantaina. Juhla alkoi tuttuun tapaan Suvivirrellä.

 

lakit.jpg

Siinä lakit jo valmiina odottavat.Niin juhlallinen rivistö.

 

kaikki.jpg

Tässä koko porukka onnellisena valkolakkeineen. Kyllä minäkin niin olen onnellinen ja ylpeä mummin mussukastani. Hänellä oli laudatureita todistuksessa. Kirjoitti pitkän matikan ja siitäkin on arvosana laudatur ja täysin pistein. Ajatelkaa,Suomessa tänä keväänä kirjotti 27000 ylioppilaaksi ja näistä vain 7 sai pitkästä matikasta täydet pisteet ja näistä seitsemästä on mummin mussukka yksi. Kyllä saankin olla ylpeä pojanpojastani! Vaikka eipä silti kaikki lapsenlapset ovat mummille kympin arvoisia,olivatpa numerot todistuksissa mitä hyvänsä. Kaikista heistä olen onnellinen ja ylpeä ja kiitollinen.

 

lippu.jpg

Sinä päivänä siniristilippu tuulessa hulmusi heidän kotipihallaan.

 

osa%20ruusuista.jpg

Pieni osa saamistaan ruusuista.

 

p%C3%A4%C3%A4ruuat.jpg

Meitä odotti heillä ruoka ,kun saavuimme liikuntahallilta,jossa varsinainen juhla ja lakitus oli.

Mua harmittaa,kun unohdin ottaa kuvaa upeasta kahvipöydästä herkkuineen. Minäni oli nähnyt paljon vaivaa juhlien eteen.

 

syd%C3%A4npip.jpg

Minä en ole muussa auttanut,kuin nämä sydänpiparit leivoin juhliin.

Pikkuleivät:

250g voita,2dl sokeria, 1 kananmuna,5,5dl vehnäjauhoja,2tl leivinjauhetta ja 2tl vanilliinisokeria.

Voi ja sokeri vatkataan vahdoksi. Lisätään kananmuna ja sitten keskenään sekoitetut jauhot. Paist. 200 ast. Noin 5-8min.

Minä tein kolminkertaisen annoksen ja siitä tuli likimain 200 pikkuleipää.

 

makeutus.jpg

Ostin tuollaisia pakkauksia suklaasydämiä ja laitoin sydänten pohjaan pisaran sokerikuorrutetta,jolla ne pysyi kiinni piparissa.

 

hyytel%C3%B6.jpg

Kotiin tein tämmösen persikka-rahka hyytelökakun. Meille kun tuli yövieraita ja huomisin oli vielä paljon muitakin meidän porukoita. Tuossa mulla oli ohut sokerikakkupohja. Laitoin sen irtopohja vuokaan. Sitten vatkasin 4dl kermaa vaahdoksi. vaahtoon sekoitin 4dl vaniljarahkaa. Sen jälkeen mulla oli sellainen rasia persikoita,jotka mä ensin kuorin. Sitten paloin ja tehosekoittimella muusasin soseeksi ja sekoitin joukkoon. makeutusaineella vähän makeutin hyydykettä. Lopuksi lisäsin 8 liivatelehteä,jotka oli ensin liotettu kylmässä vedessä ja sitten laitettu pieneen tilkkaan kuumaa vettä ja sekoitettu hyydykkeeseen. Kaadettu koko komeus kakkupohjan päälle vuokaan ja sitten jääkaappiin hyytymään. Huomisin lisäsin päälle suklaasydämiä,joita jäi pikkuleivistä yli.

 

lihapullat.jpg

Juu,sunnuntaina ruokin semmoset 15 henkeä. Siinä lihapullia menossa uuniin.

 

salaatit.jpg

Parit tuoresalaatit. Toisessa on rucolaa,tuoretta kurkkua,punakaalta vähäsen,tomaattia ja kanaa kuutioina. Toinen on pastasalaatti lasten herkku,jota he söisivät  varmaan joka ruualla. Se on yksinkertainen :kuviopastaa,maustekurkkua kuutioina ja salami makkaraa.

 

Daali.jpg

Kukista vielä pari kuvaa. Tässä on kuulkaa mun daaliat. Mä hölmö laitoin ne jo huhtikuun lopussa kasvamaan ja ne olisi ajat sitten pitänyt jo istuttaa ulos! Mutta kun on ollut niin kylmää. Nyt mä ne ulos meinaan laittaa,mutta vaatii tukikeppejä ja en nyt tiedä tekeekö ne kukkiakan,kun ovat nyt tommosia roitamia:)

 

orvokit.jpg

Porraspäässä on orvokkeja sentään. Nää ei niin kylmääkään pelästy. On mulla tullut jo hankittua kaikenlaista muutakin kukkaa,mutta en ole ehtinyt kuvailla. Joskus toisella kertaa sitten enempi niistäkin.

Kiitokset käynneistä ja kommenteista! T.Intsu