Niin on blogiloma pidetty ja täällä taas ollaan. Minun kesä ei niin kauheen mukavasti ole sujunut. Siinä kesäkuussa ja ainakin puoleen väliin heinäkuutakin olin todella huonossa kunnossa. Mulla oli railakkaasti maha kipee ja rintakipua paljon. Itsekseni hiljaa aloin ajatella,että tuleeko mulle kuolema,mutta ei,mikäs pahan tappais. Sitten havaittiin,että se mun kamala olo ja vaivat johtui uudesta verenpainelääkkeestä. Verenpainelääke,jota olin syönyt vuosikymmenet oli tehtaalta loppu. En tiedä mitä tuotantovaikeuksia niille oli tullut,että sitä lääkettä saa vasta syyskuussa. Lääkäri vaihtoi toisen lääkkeen ja söin sitä aika kauan ennenkuin ymmärrettiin,että mun vaivat tulee siitä. Se ei mulle sopinut. Sitten lääkärini vaihtoi taas toisen lääkkeen ja niin mun olo alkoi parantua. Ei ole rintakipua,eikä maha ole kipee. Mutta,mutta mulle tuli sellainen outo läiskä kasvoihin. Terveydenhoitaja miniäni sanoi,että älä pidä tuota nyt yhtään,vaan mene näyttämään lääkärille. Mä taukkailin sen läiskän kanssa mielessäni kuin jakomielitautinen. Toisena päivänä mielestäni se ei ollut yhtään mikään ja taas toisena päivänä pahimman laatuinen ihosyöpä. Menin sitten lääkäriin ja sen todettiin olevan psoriasista. Mullahan on psori,mutta en mä ollut tiennyt,että se voi tulla kasvoihinkin. Näköjään voi ja mä sain siihen aivan eri kortisonivoiteen mitä muualle laitetaan ja se läiskä onkin miltei hävinnyt. Niin,että kesän aikana me ei olla päästy juuri missään käymään,mutta onpa se kesän vietto sujunut näinkin.

 

v%C3%A4rik%C3%A4s%20peitto.jpg

Tässä kesän aikana olen virkannut itselleni torkkupeiton. Kertakaikkiaan,kun jämälankoja niin kertyy,niin jotenkin ne pitää käyttää. Keräsin pussukkaan langanloppuja,puolikeriäkin ja muuta. Sitten aloin virkata ja otin pussukasta langan mikä sattui käteen tulla. Ne nyt ovat eri laatuisiakin,mutta ei tahtia haitannut. Virkkasin pitkiä suikaleita,jotka lopuksi vaaleanpunaisella langalla virkkasin yhteen.

 

v%C3%A4rik%C3%A4s%20l%C3%A4hi.jpg

Tästä lähikuvasta näkee hyvin mallikerran. Yhtään kerää tätä peittoa varten en lankaa ostanut.

 

p%C3%A4hk%C3%A4m%C3%B6.jpg

Nyt tulee sitten kesäisiä kukkakuvia aika paljon. Näitä Pähkämöitäkin mulla on monessakin kohtaa.

myllykukka.jpg

punaista%20kukkaa.jpg

pionit.jpg

pionit%20keinuunp%C3%A4in.jpg

hopeakuusi.jpg

anngervot.jpg

kurtturuusut.jpg

lilja.jpg

tarha-alpi.jpg

vaalea%20kurttu.jpg

neitokainen.jpg

Kukat ovat kukkineet runsaasti. Tuntuu,että runsaimmin kuin minään vuonna ja yhä on kukassa kaikenlaista.

 

Tänään on hieno päivä,nuo kukat varmaan hehkuvat kanssani onnea! Minulla ja miehelläni on 47. hääpäivä.h%C3%A4%C3%A4ruoka.jpg

Hääpäivän kunniaksi kävimme lempparipaikassamme Rossossa syömässä. Eilen jo,sillä miehelläni on tänään varsinaisena päivänämme työpäivä.

 

Ei suurin rakkaustarina ole Romeo ja Juulia,

vaan mummi ja vaari käsi kädessä,

sydän sydämessä.

Kiitoksin:Intsu