Niin on pyhät vietettynä ja pikkuhiljaa arki alkaa. Tässä juuri pääsiäiseksi heräsi siilipariskuntakin talviunilta.

 

ziilis.jpg

Tämmösiä samoja mitä täällä silloin tällöin vilahtelee. Yksi mummin typykkä oli antanut pieneksi jääneet siililapaset pikkuveljelle ja tahtoi itse uudet.

 

tipukakku.jpg

Pääsiäisen aikana meillä on ollut porukkaa ja parit synttäritkin vietettiin,joihin tein tuommosen tipuvoileipäkakun.

 

mustikkak%C3%A4%C3%A4ris.jpg

Kääriksen tein. Tässä minulla on täytteenä vaniljakastiketta ja mustikkahilloa.

 

appelsiinikakku.jpg

Sitten appelsiinikakku. Ihan tavallinen kakku muuten,mutta puristin siihen yhden appelsiinin mehun.

 

kanelinisut.jpg

pitkoja.jpg

Ainaista pullaa tietysti. Vielä yhden  piirakan tein,mutta ei tullut erikoisen hyvää,enkä muistanut edes kuvata.

 

vatkain.jpg

Moni on ihmetellyt,kun mun vatkain toimii näin itsenäisesti. Laitan kulhon altaaseen ja märän luudun vatkaimen alle,niin kädet vapautuu muuhun toimintaan,kun ei tarvi vatkainta pidellä. Näin olen vatkannut vuosikymmenet,eikä kertaakaan vatkain ole karannut.

 

reseptikirja.jpg

Lopuksi tää mun rakkain ja käytetyin reseptivihkoni. Sen on minulle tehnyt vanhin poikani ainakin 30v sitten:) Siinä on oikein sisällysluettelo ja sivunumerot. Tosin tää on "pikkuisen" ehkä tärvääntynyt vuosien varrella,mutta kovassa käytössä on ollut ja on yhä ohjekirjoistani parhain!!

Oikein kivaa viikkoa juur sinulle ja kiitos käynnistä,sekä kommenteista! T.Intsu