Sain tässä tikuteltua sen Jaquard-langan loppuun,niin ettei jäänyt yhtään.

 

Nämä tuli samanlaiset ja saman ikäiselle kuin edelliset sukat. Nyt on tästä langasta kahdelle lapselle sukka / lapassetti. Mulla oli lankaa yhteensä neljä kerää ja kahta eri värisävyä. Kaksinkertaisena kulutin lankaa siis 200g. Kumpaakin sävyä olisi nyttyset jäänyt,mutta virkkasin taas tästäkin sävystä lopusta peiton palat.

 

Palat on ihan kivan näköisiä,vaikka tuossa ei niin näytä,kun tuli kuvattua tuollaisella pohjalla,josta ne eivät kunnolla näy.

Postipoika on minua hemmotellut viimeaikoina aivan ihanilla lähetyksillä.

 

Ensin posti toi nämä "Talvipäivän piristykseksi ystävälle"! Mulla olikin tuolloin jotenkin alakuloinen päivä ja kun hain postin,niin voi kuinka iloiseksi tulin tästä ylläristä. Ystäväni tehnyt minulle näin kauniit tossut. Voi kiitos Sinulle Ihana Ystäväni.Paketista löytyi myös enkeli-heijastin ja kiva kortti. Siinä kortissa tietenkin ystäväni kanssa juoksujalkaa kiiruhdamme,varmaan lankakauppaan :D

 

Eilen taas postipojalla oli minulle ylläri. Nämäkin aivan Ihanalta ja Sydämelliseltä Ystävältä! Voi kiitokset ja halaukset Sinulle. Hän oli virkannut minulle tälläisen kauniin kukkasen. Kukkanen on virkattu todella ohuesta langasta ja niin siististi! Kortti on hauska. siinä on meidän lemmikit, hänen kisuli ja meidän koira,vaikka ei värit aivan vastaisikaan,niin silti näin on kiva ajatella:)

 

Minä yhtenä päivänä leivoin tälläisiä leipäsiä. ei ne nyt niin kovin kauniita ulkonäöltä tulleet,mutta maistuvia kylläkin. Laitanpa tähän ohjeen.

PUUROLEIPÄSET

6dl tähteeksi jäänyttä hiutalepuuroa, 2dl haaleaa vettä, 50g hiivaa, 1,5tl suolaa,2tl rouhittua fenkolia, 2rkl siirappia, 8dl hiivaleipäjauhoja,100g sulatettua voita tai margar ja voiteluun maitoa.

1. Liota hiiva kädenlämpöiseen veteen. Lisää joukkoon puuro, mausteet ja siirappi.

2. Lisää jauhot ja rasva ja sekoita puuhaarukalla. Taikinaa ei tarvitse alustaa.

3. Levitä taikina pienehkölle uunipellille leivinpaperin päälle

4. Voitele pinta maidolla.

5. Painele taikinapyörällä neliöiksi ja anna kohota lämpimässä peitettynä.

6. Paista leipää uunissa 225 asteessa uunin keskitasolla noin 15-20 min..