Viime keskiviikkoiltana sain olla mukana naapuripaikkakunnan seurakuntatalolla hienossa juhlassa. Minun rakas ja ainut veljeni sai seurakuntaneuvoksen arvonimen. Minä ja veljeni ollaan erilaisia. Kuulumme ihan eri seurakuntiinkin. Veljeni on ollut nuoresta asti yhteiskunnallinen vaikuttaja ja osallistunut yhteisten asioiden hoitoon,kun minä taas kotona viihtyvä hissukka blogeineen. Hänelle tuota arvonimeä ovat hakeneet oma kuntansa,oma seurakunta,kansanlähetys ja tuomiokapituli. Hänen anisoluettelonsa on mittava. MM. toiminut monissa erilaisissa valtuustoissa pitkiä,pitkiä jaksoja,kuulunut lukemattomiin moniin lautakuntiin. Hän on aina maallikkopuhujana häissä,hautajaisissa ,syntymäpäivillä ja niitten hengellisten tilaisuuksien määrä on aivan tavattoman monitahoinen missä hän on ollut puhujavastuussa,sekä muutenkin toiminnassa mukana. Kaikki tää vapaaehtoiseti ilman palkkaa. Leipänsä hän on ansainnut luomutilan maanviljelijänä ja siinäkin menestynyt. Meriitti on niin laaja,että kaikkea en edes tiedä. Nyt sitten hänelle oli vuosikymmenien työstä kiitoksena anottu seurakuntaneuvoksen arvonimeä. Sen oli hänelle myöntänyt ei enempää,eikä vähempää kuin tasavalla presidentti Tarja Halonen. Häneltä oli tullut avoin kirje,jossa allekirjoittajina olivat Tarja Halonen ja pääministeri Matti Vanhanen. Veljeni,jos luet tätä,niin vielä kerran runsaasti Onnea! Veljeni lopuksi piti kauniin kiitospuheen ja sanoi ,että Taivaassa kerran ei tittelit paina,että sinne pääsy ei ole arvonimien varassa,vaan ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Minä kuulkaas olen vähän ylpeä veljestäni! Enkö saakin olla?

Sitten tähän arkiseen minun toimialaani,eli käsitöihin.

Miesten sukat kiireellä olen tikutellut. Yhtenä iltana samalla istumalla toisen sukan ja eilen illalla toisen. Mulle tuli vähän kiire,kun tein nää 70-vuotislahjaksi ja mä luulin,että juhlat ovat huomenna,mutta kuulin,että ovatkin tänään. Me emme ehdi juhliin,mutta lähetin paketin muitten mukaan. Sukat ovat kokoa 43 ja lankana seiskaveikka.

 

Tässä tää meiltä lähtenyt lahja kokonaisuudessaan.

Mukavata viikonlopunviettoa kaikille.