No,itseasiassa ei tässä olla kovinkaan kummoisia puuhailtu. Piti huomenna lähteä iltapäivällä eteläiseen Suomeen,mutta se siirtyi nyt kuitenkin ainakin viikolla. Isäntä on vähän enää flunssassa ja mä just eilen ajattelin,että minulta onneksi pyörsi. Pääsin vaan vähäisellä nuhalla ja päänsäryllä. No eikös mitä,tää on yön aikana tullut enempi päälle,nuhaa,yskää,päänsärky ja kuumeenpoikasta pukkaa päälle. Ei voida lähteä lapsia tartuttamaan. Minulla on haikee olo,kun vieläkään en ole päässyt nuorinta lastenlastani katsomaan. Häntä ajatellen virkkailin hänelle mekon.

 

Malli on ikivanhasta Uusi Ompelu-ja Käsityöekrhon kirjasta: Vaatteita virkaten. Mä olen aikoinani tehnyt nuorimmalle tyttärelleni just näillä väreilläkin samanlaisen mekon. Hän on jo 24v,joten katsoin,niin tuo kirja on painettu 1981!! Onhan tuo sellainen vanhanaikainen,mutta itse tykkään mallista. Virkkausmallit ovat hyvin usein kuitenkin aika ajattomia. Lankana mulla on tuossa Lanet.

 

Näytän vähän kuvaa mekosta takaa,kun laitoin pääntien halkioon kukkanapit.