No,ei kyllä meidän huushollissa! En ole pääsiäiskoristuksia laitellut. Koetan nyt vaan ajatella pääsiäisen oikeaa sanomaa ja tarkoitusta.Sen sijaan remonttia aletaan tehdä koko tuvassa. Mutta siitä enempi toisella kertaa.

Eilen rahauduin lääkäriin. Jalka on niin kipee etten meinaa kävelemään päästä. Se on eniten kipee polven sivulta. Otettiin kokeita myös siksi,että ei vaan ole laskimotukosta. Ei onneksi ollut. Sen sijaan siihen on tullut rustotulehdus.Siihen on määrätty voimakas lääkitys ja jalkaa on pidettävä täydessä levossa toistaiseksi. Se ei nyt niin vaikeaa ole,vaikka huusholli kaatuu niskaan,kun paljojen lääkityksieni vuoksi olen väsynyt ja nukkuisin kaiken aikaa.

Lentokoneessa menomatkalla neuloin tään sytomyssykän. Lankana puuvillalanka Catania.Hyvin vaikeasti ahtaassa tilassa ja neljällä puikolla,kun mulla ei ole bambuisia pyöröpuikkoja. Mun metalliset pyöröt olisi katsottu teräaseiksi ja turvatarkastuksessa olisi otettu pois. Toisaalta onhan se hyvä,kun turvatarkastukset ovat tiukkoja,mutta toisaalta hassua,sillä onhan minulla paljon vaarallisempaakin mukana,insuliinit!

Vielä hetkeksi palaan matkamuisteluihin ja ensikerralla taas aivan muihin juttuihin ja jätän matkan taakseni. Tään kuvan otin Los Cristianosin markkinoilta. Hotellilta oli sinne 3km ja menimme heti aamulla sinne taksilla. Laitan sieltä vaan tään yhden kuvan. Tämän siksi,kun siinä on tuo tumma nainen,niin ihailin kun hänellä oli mielestäni tosi kaunis asu. Ihmisiä siellä oli tungokseen asti ja paljon tavaraa,sekä käsitöitä että krääsää. Takaisin hotellille kävelimme hiljalleen rantakatua nauttien maisemista,kukista ja kesästä.

Kävimme muuna päivänä toisillakin markkinoilla. Nää oli Fanabessa ja sinnekin menimme taksilla. Sinne oli matkaa 10km. Halusin tään kuvan näyttää,sillä katsokaas miten hienoja laukkuja oli tehty kalja ja limsa tölkeistä. Niistä oli siellä tehtynä myös hattuja,lippiksiä,pieniä mopoja ja veneitä ja mitä kaikkee. No en mä kehtais "kaljalaukun " kanssa kulkea,mutta limsatölkit ois ihan passeli. Sieltä en jaksanut kävellä,vaan myös taksilla tulimme takaisin. Oli oikein puhelias kuski ja kyseli minulta koko ajan Suomen talvesta,kesästä,sitten perheestäni vaikka mitä. Sitten alkoi selittää,että meidän kannattaa ottaa vain sellaisia takseja joissa on logo,että muuten tää 5€ matka maksaa 20€ niillä jolla ei ole logoja. Hän selitti kaikkee ammatillisia asioita ja mä kylläännyin keskustelemaan ja olin aivan hiljaa. Hän alkoi höpistä itsekseen:"Ei se mitään ymmärrä. Ei yhtään mitään ymmärrä. Se on aivan kaput" Enkä minä mitään sanonut,hymyilin vain kuin idiootti:D Kyllä me jälestäpäin ollaan mieheni kanssa naurettu,kun olen "kaput" :D

Tässä vielä toinen kuva samaisilta markkinoilta . Käsityönä tehty metallista kaikenmoista.

Tää on yhden hienon hotellin uima-allas alueelta. Siellä oli niin upeita allas-alueita,että joistain napsin kuvia.

Tää puolestaan on Playa De Las Americansin upea ja iso teatteri. Se on aivan valtava iso ja kuva ei tee sille lainkaan oikeutta. Molemmin puolin sissänkäyntiä oli tommoset pylväät patsaineen ,upeat ja suuret suihkulähteet ja sisäpihallakin vaikka mitä patsaita.

Kaupungilla oli monenlaista mosaiikkijuttuakin,kuten tääkin pylväs liskoineen. Oli palmun juurelle mosaiikista tehtyjä kukka-alueita ja suihkulähteissäkin joissakin oli käytetty värikästä moosaikkia. Heillä oli todella hienoja tanssivia suihkulähteitä eri puolilla. Myös iltavalaistukset olivat upeita erilaisine juttuineen. Mulla on otettuna matkasta monta sataa kuvaa. Tosi vaikea on ollut valita mitä näyttäis,kun näytettävää ja kerrottavaa on niin paljon. Mutta jääköön matka nyt näihin kuviin ja tään jälkeen pitäydytään kotoisissa jutuissa.