Juuri ollaan saavuttu mökiltä kotiin. Ollaan oltu tänävuonna ekaa kertaa ja heti pidennetyn viikonlopun. Ollut mukavaa ja rentouttavaa,niinkuin siellä aina luonnon keskellä.

 

Tässä maisemassa mun sielu niin lepää ja rentoutuu. Monet kerrat olen käsityön kanssa istunut tuossa penkillä. Tälläkertaa siinä odotti meitä ylläri:)

 

Nimittäin lokkipariskunta oli tehnyt pesän laiturille penkkien väliselle pöydälle! Siihen vaan pöydälle unohtuneen kalastushaavin päälle. Ikkunasta nähtiin miten linnut siinä hyöri.

 

Ihana katsella kun aivan siinä silmiemme edessä näinä päivinä luonto taas puhkesi kukkaan. Alkoi kaikki vihertää ja puihin avautua lehdet.

 

Isäntä on innokkaana virvelöinyt ja saalista tuli aika tavalla. Tää vonkale painoi 5,9kg. Viimekesänä tuli 8-9-kiloinen ja se oli suuri,vaikka kyllä aika vonkaleelta tääkin vaikutti. Osan saaliista olen paistellut mökillä ja osa annettiin ystäville ja vielä pakkasessakin on haukea.

 

Otin erikseen kuvaa vielä hauen päästä,kun se oli tuolla laiturin reunalla. Kyllä aikamoiset leuat tuolla petokalalla on. Minua ei yhtään kiehdo mennä uimaan tuohon järveen...

 

Sen sijaan tätä uimaria ei tuntunut kalat,eikä mitkään haittaavan. Sen ei saisi mennä veteen,kun tulee niin helposti korvatulehdus,mutta eihän tuota mikään pidellyt. Heti kun oltiin mökille tultu ja vasta kasseja autosta kannettiin,niin koiruunen oli jo uimassa ja harrasti sitä kaiken päivää:)

 

Sitten mun ajankuluja mökillä. Kirja:Kabulin kauneuskoulu ja käsitöitä koukutellut koko ajan,vaikka ei valmiiksi asti tullutkaan.