Minähän olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja aikaa pitäis olla yllin kyllin,mutta niin ohjelmaa on,että ei aika meinaa riittää . Sairastamaankin pitää joka käänteessä ehtiä,kun krooniset sairaudet välillä muistutaa itsestään ja sitten tulee vielä flunssia ja muita kulkutauteja. Mutta aina kun on hyvä päivä,niin tykkään touhuta sydämeni kyllyydestä:)

 

Yhtenä päivänä taas leivoin vähäsen. Nää ovat suklaamuffineita. Tein vieraita varten ja aika paljon,että niitä riittäis muutamaan kahvittelukertaan. Tämmösellä helpolla ohjeella. 1 kananmuna ja 2dl sokeria sekoitetaan keskenään. Seokseen lisätään 3,5dl maitoa. Sen jälkeen 5dl vehnäjauhoja,joihin on sekoitettu2,5tl leivinjauhetta ja 2tl vanilliinisokeria. Lopuksi lisätään150g sulatettua rasvaa. Sitten vielä raastoin tummaa suklaata vajaa levyn ja sekoitin joukkoon. Jaoin muffinivuokiin ja uuniin.

 

Ennen tarjolle laittamista vatkasin mansikkakermavaahtoa ja laitoin möhkäleet sitä päälle ja vielä pehmoiset karkit koristeeksi.

 

Limppujakin paistoin,kun mieheni niin kovin tykkää näistä Oulun limpuista. Näitten ohje varmaan löytyy tuolta sivupalkista, leivonta osiosta.

 

Vieraitahan meillä on taas ollut ja sain ihanalta ystävältäni tään soman kukkasen. Minä,joka en kukkien nimiä laita mieleeni,niin luulen,että tää on Kodin Onni:) Kiitos Sinulle Ystäväiseni vierailusta ja tästä kukkasesta. Oli niin kiva päivä:) Kukkasen alla on paperinarusta aikaa sitten neulomani kaitaliina.

 

Tyttäreltäni ja vävyltäni sain nämä ihanuudet. Ajatella,palkaksi Mölli-kisulin hoidosta! Niinkuin siitä nyt palkkaa ois tarvinnut!! Tarjotin,kaksi kaunista peltipurkkia,teetä,servettejä ja servettitelineen,karkkia ja kynttilöitäkin syksyn pimeneviin iltoihin. Voi kiitos aivan mahtavasta tuliaisesta!

 

Tässä sitten,että te ei luule,etteikö täällä tehdä käsitöitä ollenkaan enää:) Kyllä,kyllä tehdään vimmatusti,vaan kun monta työtä on kesken,eikä vielä valmiiksi asti tulleena.

 

Vielä tähän tää yksi juttu. Olen saanut tälläisen tunnustuksen seuraavilta blogeilta: Palasia nirpun elämästä, Puikkojen polut ja Enkulin käsityöt. Kiitos teille tytöt,ihan jokaiselle erikseen,tuntuu ihanalta saada tunnustus. Tähän kuuluu kertoa seitsemän asiaa itsestäni ja jakaa tää seitsemälle. Minä mietin mitä minä paljastaisin,joita ette vielä tiedä:D

1. Puhun leviää pohojalaasta murretta.

2. Luonteeltani olen äärimmäisen herkkä. Itken tosi helposti,mutta olen tavattoman kova nauramaankin.

3. Olen hyvin onnekas. Minulla on maailman parhain aviomies, maailman ihanimmat lapset, maailman parhaimmat miniät ja vävyt ovat osuneet juuri minulle ja maailman suloisimmat ja rakkaimmat lastenlapset.

4.Olen sponttaani ja idearikas ja keksin kaikkia hullutuksia,enkä ole vanhemmitenkaan rauhoittunut:D

5. Tykkään kirjoitella kirjeitä,siis oikein kynällä,eikä sähköpostina ja minulla on monia kirjekavereita. Tosin viimeaikoina kirjoittelu on ollut vähän laiskanpuoleista. Pisimpää olen jonkun kirjekaverin kanssa kirjoitellut jo 26v!

6. Jos on vaikea päivä,niin mä hoen mielessäni itselleni,että se vaikeakin päivä menee ohi.

7. Olen uskovainen ja omistan yksinkertaisen lapsenuskon,sen että minulla on rakastava Taivaallinen Isä,jonka kädessä on elämäni ja joka on kanssani aina elämäni loppuun asti ja lopuksi Jeesuksen ristikuoleman ansiosta ja pelkästään armosta pääsen kerran Taivaan maahan,kun täältä ajasta lähtöni hetki tulee.

 

Minä jaan tämän tunnustuksen ja haasteen eteenpäin: Mallin lykyt, Vartahilla, Sipin silmukat,Susun silmukat, Ponnin puuhapaja, Papppilan hätävara kokkaa ja Vilukissi.