Minä olen mitä ilmeisemmin hidastunut paljon vuosien myötä,kun en ehdi läheskään niin paljon kaikkee touhuta,kuin joskus menneinä vuosina. Joulu kyllä tulisi ja menisi ilman minun hössöttelyjäkin,mutta silti puuhaa riittää ilman jouluakin.

 

Minä olen jo viime vuonna ostanut tuollaista poppankangasta,mutta nyt vasta sain aikaiseksi,että ompelin liinan päät. Tuo on nimittäin joululiina,vaikka kuva ei kovin hyvin kerro,että siinä on tuo keltainen lanka seassa hyvin kimalteista. Joulupukkiteline siinä vielä odottelee kynttilöitään.

 

Tään päivän olen ollut meidän rakennustyömaalla ja taidan mennä ensiviikollakin. Meidän siivooja ei nyt ehtinyt,niin teen siellä loppupesuja. Parista tapetista siellä nappasin kuvia. Lastenhuoneessa on yksi seinä tälläistä muumia ja muut seinät ovat tuon peessin pohjavärin näköisiä.

 

Tässä  yhdestä makuuhuoneesta. Tuo on siis nurkasta otettu. Peräseinä ruskeakukkainen ja muut seinät tuollaisia vaaleita. Mä olen tänään siellä jynssännyt vessan laattaseinän,kattoakin piti pyhkiä,vessan kaapistot hyllyineen pesin ja vessan laattalattian kontin ja jynssäsin.Sitten samat operaatiot pesuhuoneessa ,paitsi että puhtaaksi piti saada sen lisäksi saunankin lattia ja saunan lasiovi ja suihkunurkan lasiovet. Kaikki rakentamisen jäljiltä paksussa hienojakoisessa rakennuspölyssä ja löytyy silikonia+muuta putsattavaa mönjää. Sitten vielä kolme makuuhuonetta sain pestyä. Niissä myös kaikki kaapit jokaikistä hyllynnurkkaa myöten. Sitten kostealla rievulla katot ja seinät hipsiä ja lattiat pestä. Kun rakentamisen jäljeltä pesee lattiat,niin ensin mopilla enimmät ja sitten joutuu konttimalla pestä,muuten ei tule kunnolla. Pestä ja kuivata. Nyt ovat pattipolveni punaisena konttaamisesta,mutta olen tyytyväinen kun jaksoin ja selvisin tään päivän hommasta.

 

Eilen iltapäivällä aloin leipoa. Kolmannen kerran tein pipareita. Eka satsi kun on syötynä,sitten toka kerran lapsenlapsen kanssa leivottiin heille . Jospa näitä nyt jokunen olisi jouluna:)

 

Tortutkin tein ja paistelin samalla uunin lämmittämisellä. No,näitäkin vähän vaihtelevalla menestyksellä,niinkuin mun muutkin leipomukset:D Tortuissa on päällä omenahilloa.(mulla on yhäkin vähän vielä omenoita)

 

Sitten vielä tein näitä omena-kaneli-muffineita.

OMENA-KANELI MUFFINIT

2dl sokeria ja 3 kananmunaa vatkataan vaahdoksi. Sekoittamalla koko ajan lisätään 3,5dl vehnäjauhoja,joihin on sekoitettu2,5tl leivinjauhetta ja 2tl vanilliinisokeria. Lopuksi sekoitetaan joukkoon puoli kahvikuppia kuumaa vettä sulatetun rasvan kanssa. Sitä rasvasulaa pitää olla 100g. Sitten muffinivuokiin. Muutama pieni omena pilkotaan pieniksi kuutioiksi ja omenakuutioita vähän painetaan vuokiin. Päälle reippaasti kanelia ja sokeria. Pastetaan 200ast uunissa kypsäksi.

Kivaa ja puuhakasta viikonloppua jokaiselle!