Myöhän viime maanantai-iltana minä sain puhelun,jossa kysyttiin otanko 4-vuotiaan pojanpoikani yökylään,kun vanhemmat lähtevät synnärille!! Ooh,ooh miten jänittävää! Vaari sitten haki pikkumiehen meille. Hän sai yöksi tulla viereeni vaarin paikalle ja me laitettiin vaari sohvalle. Poika nukahti heti ja nukkui hyvin kertaakaan heräämättä. Minä sen sijaan valvoin. Valvoin ja murehdin ja erityisesti sitä,kun tiedettiin vauvan olevan perätilassa. Mietin syntyykö alateitse vai tehdäänkö sektio ja meneekö kaikki hyvin. Aamuyöstä sitten soitettiin,että pieni poika on syntynyt ja kaikki hyvin! Normaali synnytys ollut ja hyvin sujunut. Vauva painoi 3310g ja 49cm pitkä. Oi tätä Onnea! Meidän yhdestoista lapsenlapsi! Nyt on seitsemän poikaa ja neljä tyttöä.

Tässä kevään mittaan olen neulonut asusetin tätä uutta tulokasta varten.

 

Siinä koko asu,nuttu,housut,myssy,sukat ja lapaset. Minä en nyt kyllä muista langan nimeä,mutta Kauhavan Kangas-Aitan lankaa. Hyvin yksinkertaisen malliltaan ja sinisen,kun tiedettiin,että vauveli on poika.

Tänään kaiketi pääsevät kotiin. Minua harmittaa,kun minulle on pasahtanut flunssa päälle yön aikana. Kuinka ihmeessä se just nyt iski. Olen yskinyt yöllä,nenä alkas vuotaa ja minussa  on kuumettakin. En pääse nyt vauvaa katsomaan,enkä heille yhtään auttamaankaan. Minä menen vuoteeseen ja yritän parantua. Tulin vain kanssanne jakamaan tätä iloa uudesta elämästä. Lapsessa on aina jotain niin ihanan aitoa,se puhtaus ja viattomuus,tuulahdus Jumalan maailmasta.