Koetan taas tätä päivittää,vaikka nykyään tää blogi on niin monen mutkan takana ja takkuista kaiken kanssa tässä ja mulla alkaa usko hiipua tuleeko tää kuntoon laisinkaan koskaan. Yhtään en tiedä miten kauan jaksan tälläi tätä päivittää nyt ja takuta ja en mä halua bloggeriinkaan siirtyä. Katsotaan nyt.

Monenlaisissa merkeissä viikko on mennyt. Mutta yhden pipon sain just valmiiksi ja monenlaista muuta on kesken. Mutta tässä tää pipo.


omapipo.jpg

Tuolla mun samalla pitsimallilla vähän keväisempi pipo. Kuvattuna kulhon päällä ja lankana taas tuttu seiskaveikka.

Sitten mä olen viikolla leponutkin.

suklaasydän.jpg

Näitä suklaasydämiä tein. Ohjeen otin Mummon pajukori blogista. Hän oli laittanut sivutkin kuorrutuksella,mutta mulla meni vähän mönkään koko kuorrutus,kun just kun olin sen saanut tehtyä,niin ystäväni soitti. Niin harvoin kuitenkin soitellaan etten millään voinut sanoa,että en ehtisi olla juuri nyt puhelimessa ja niin mun kuorrutus ehti jässähtää. (voi mikä sana!) Ymmätänette mitä tarkoitan.   Yritin lisätä kuorrutukseen nestettä,mutta ei siitä enää niin notkeaa saanut,joten hyvä kun sain sitä laitetuksi sydänten päälle:D Tää on niin mun tapaista,että jotain hölmöä sattuu.


bullaati.jpg

Tietysti leivoin iänikuista pullaa ja paljon ,paljon enempi kuin kuvassa. Tässä on kanelipullia.


korileipä.jpg

Lopuksi vielä leipää. Tämän nimi on korileipä,kun se olisi pitänyt paistaa jossain korissa. No ei mulla sellaista ole. Pyörittelin käsissäni joitain uunivuokia ja suorakaiteen muotoista kakkuvuokaakin ja lopuksi kuitenkin lätkäisin leivät vaan pellille kuin limput konsanaan.

Ohje on tälläinen: 3dl maitoa,50g hiivaa. Nämä sekoitetaan. Lisätään 2tl suolaa,2dl kaurahiutaleita ja 2rkl öljyä puuhaarukalla sekoittaen. Sitten 4dl hiivaleipäjauhoja voimakkaasti sekoittaen. Lopuksi 2dl vehnäjauhoja taikinaa käsin alustaen. Vaivataan taikina kimmoisaksi ja liinan alla kohotetaan kaksinkertaiseksi. Leivotaan leiväksi,limpuksi ja vielä kohotetaan. Paistetaan unnin alaosassa 200 asteessa noin 30 min.

Maistuvaa viikonloppua!

T:Intsu